شرکت ملی مس یک شرکت مافیایی است/ ۱۰ تخلف اصلی شرکت ملی مس از خام‌فروشی تا مدیران چند تابعیتی
شرکت ملی مس یک شرکت مافیایی است/ ۱۰ تخلف اصلی شرکت ملی مس از خام‌فروشی تا مدیران چند تابعیتی
الهوردی دهقانی گفت: شرکت ملی مس یک شرکت مافیایی است که با تک تک نمایندگان چه در کمیسیون و چه در مجلس رابطه برقرار می‌کند که تحقیق و تفحص از این شرکت صورت نگیرد.

به گزارش شمس، اله‌وردی دهقانی اظهار داشت: در شرکت ملی مس تخلفات زیادی رخ داده است از جمله تخلفات خام فروشی که اهداف توسعه‌ای را پیش نمی‌برد، مدیران چند تابعیتی در راس این شرکت قرار گرفته‌اند، شائبه در پیمان‌سپاری‌ها، یک درصد از هزینه‌های فروش در این شرکت که باید برای جبران خسارت‌های وارد شده صرف شهرستان‌ها شود، تخفیف‌های مالیاتی که باید در عرصه‌های فرهنگی، ورزشی و زیرساختی هزینه شود، کمک‌های بلاعوضی که یک درصد از فروش را شامل می‌شود، همه این موارد رقم‌های هنگفتی را در برمی‌گیرد که نارضایتی و بی‌اعتمادی مردم را به دنبال خواهد داشت.

وی در ادامه افزود: لذا بر این اساس ما تحقیق و تفحص را از شرکت ملی مس نوشته‌ و همچنین در کمیسیون صنایع و معادن بررسی کردیم. اما با در خواست وزیر محترم این درخواست را برای چندین هفته مسکوت گذاشتیم تا تصمیماتی گرفته شود و پاسخی به شبهات داده شود. در صورتی که اقناع صورت نگیرد یا در کمیسیون تصویب می‌شود یا نمی‌شود که در هر دو صورت به صحن علنی مجلس می‌رود و رای گیری خواهد شد که آیا تحقیق و تفحص صورت بگیرد یا خیر؟

تاثیر رابطه شرکت ملی مس با نمایندگان مجلس بر تحقیق و تفحص

رئیس کمیته معدن مجلس در پایان، بیان کرد: شرکت ملی مس یک شرکت مافیایی است که با تک تک نمایندگان چه در کمیسیون و چه در مجلس رابطه برقرار می‌کند که این تحقیق و تفحص صورت نگیرد. تحقیق و تفحص به دلیل ایجاد شفافیت در شبهاتی که در این شرکت است، انجام می‌شود. بنابراین برای پاسخگویی به این شبهات، تحقیق و تفحص مورد نظر شکل گرفته است و امید داریم روال خود را طی کند.

انتهای پیام/