شرکت ملی مس ایران به وظایف خود در قبال آذربایجان شرقی عمل کند
شرکت ملی مس ایران به وظایف خود در قبال آذربایجان شرقی عمل کند
استاندار آذربایجان‌شرقی گفت: توسعه صنعت مس استان باید به یک گفتمان، مطالبه و حرکت عمومی تبدیل شود، زیرا در غیر این صورت این صنعت در وضعیت نامناسب باقی خواهد ماند.

به گزارش شمس، عابدین خرّم روز شنبه در جلسه بررسی موانع موجود در پایداری تولید و توسعه مس منطقه آذربایجان، اظهار داشت: مس سونگون و شرکت ملی مس ایران بایستی به وظایف قانونی خود در خصوص پرداخت سهم اقتصادی استان و عملکرد شفاف و مسوولیت‌های اجتماعی و قانونی خود عمل کنند.

وی اضافه کرد: ضروری است مجتمع مس سونگون تعهدات قانونی و مسئولیت اجتماعی خود را در قبال خدمات ارائه‌ شده از سوی ادارات کل منابع طبیعی، جهاد کشاورزی، آب منطقه‌ای و حفاظت محیط زیست استان ایفا کند.

خرّم گفت: شرکت ملی مس متعهد به ۴۰۰ هکتار جنگل‌کاری در منطقه و حفاظت از آن به مدت ۱۰ سال است که تنها مُسَکنی برای جلوگیری از فرسایش خاک در این منطقه است.

استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر ایجاد صنایع پایین دستی مس در شهرک‌‌‌های صنعتی ورزقان و اهر، افزود: شرکت مس سونگون موظف به تامین مواد اولیه این صنایع در داخل استان است.

وی با بیان اینکه شرکت مس سونگون تا پایان شهریور ماه سال ۱۴۰۱ متعهد به ایجاد نیروگاه ۵۰ مگاواتی است، اظهار داشت: همچنین ایجاد نیروگاه ۵۰۰ مگاواتی نیز برای توسعه این شرکت از تعهدات دیگر مس سونگون است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استانداری آذربایجان شرقی نیز در این جلسه گفت: شرکت مس سونگون در مقابل خدماتی که از دستگاه‌‌‌های اجرایی استان دریافت می‌کند، باید برنامه زمان‌بندی شده دقیق از تمام طرح‌ها و اقدامات توسعه‌ای خود ارائه کند.

محمد کلامی‌با اشاره به ایجاد شهرک تخصصی صنایع پایین دستی مس، افزود: بخش خصوصی که قصد سرمایه گذاری در صنایع تبدیلی مس را دارد، نسبت به تامین مواد اولیه از سوی شرکت مس سونگون نگرانی‌هایی دارد که شرکت مس باید با شفاف‌سازی در این زمینه، تضمین لازم به سرمایه‌گذاران را بدهد.

رضوی، مدیر مجتمع مس سونگون هم در این جلسه گزارشی از پروژه‌های در حال اجرا و طرح‌های توسعه این مجتمع و قراردادهای منعقدشده در این زمینه ارائه کرد.

انتهای پیام/