شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند
شرکت‌های دانش‌بنیان پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند
استاندار آذربایجا‌ن‌شرقی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

به گزارش شمس، عابدین خرّم، روز دوشنبه، هفتم شهریورماه، در مراسم رونمایی و افتتاح ۹ طرح فناورانه و دانش‌بنیان با اشاره با نام‌گذاری امسال تأکید کرد: مدیریت اجرایی استان از هر پشتیبانی و اقدام لازم تسهیل‌گری برای رشد شرکت‌های دانش‌بنیان حمایت می‌کند.

وی لزوم عملیاتی شدن طرح‌های پژوهشی نظری در مراکز دانشگاهی را یادآور شد و افزود: دانشگاه‌ها و مراکز علمی باید در واحدهای تولیدی برای رفع نیازهای جامعه نقش‌آفرینی کنند تا عقب‌ماندگی تاریخی کشورمان با بهره‌گیری از فناوری‌های نوین جبران شود.

خرم، با بیان اینکه پارک علم و فناوری استان باید مرکز هدایت بازیگران عرصه دانش‌بنیان باشد، خاطرنشان کرد: برای پیشبرد اقتصاد دانش‌بنیان نیاز به هماهنگی و هم‌راستایی مجموعه فعالان این عرصه است که پارک علم و فناوری استان این مسیر را با فراگیرترین چتر علمی خود هموار کند.

وی با اشاره به سرمایه‌گذاری ۵ هزار میلیاردی بخش خصوصی در صنایع استان در یک سال گذشته تأکید کرد: شرکت‌های دانش‌بنیان باید با حضور در صنایع بزرگ موتور پیشران اقتصاد کشور در حوزه‌های مختلف باشند.

استاندار آذربایجان ‌شرقی ابراز امیدواری کرد با تجمیع دانشمندان، شرکت‌های دانش‌بنیان و بازیگران عرصه فناوری و دانش‌بنیان، راه‌اندازی کارخانه نوآوری، تقویت صندوق‌های پژوهش و فناوری و توسعه صادرات محصولات دانش‌بنیان، تبریز به جایگاه اصلی خود در این عرصه برسد.

عبدارضا واعظی، رئیس پارک علم و فناوری آذربایجان شرقی نیز در این مراسم، راه‌اندازی صندوق‌های پژوهش و فناوری، افتتاح مرکز تعاملات فناوری ایران و چین، واگذاری اراضی به شرکت‌های دانش‌بنیان و فناور و ایجاد مرکز نوآوری ورزقان از مهم‌ترین دستاوردهای این پارک در یک سال اخیر ذکر کرد و افزود: مراکز رشد چاراویماق، مرند و سراب و خانه خلاق هریس هم به زودی افتتاح می‌شود.

وی اضافه کرد: در سایه تلاش‌ها و اقدامات انجام شده، پارک علم و فناوری استان اخیرا به عنوان پارک سطح یک و توسعه‌یافته ارزیابی شد.

انتهای پیام /