شروع نیمسال تحصیلی جدید دانشگاه تبریز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری
شروع نیمسال تحصیلی جدید دانشگاه تبریز به صورت الکترونیکی و غیرحضوری
معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز از شروع نیمسال اول 1400-1399 در دانشگاه تبریز به صورت الکترونیکی و غیر حضوری درسامانه LMS خبر داد.

به گزارش شمس، باب الله حیاتی در تشریح نحوه انجام فعالیت آموزشی دانشجویان در نیمسال اول اظهار کرد: با توجه به تداوم شرایط کرونا و با استناد به دستورالعمل‌های و مصوبات وزارت عتف و همچنین در راستای رعایت شیوه‌نامه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، انتخاب واحد کلیه دانشجویان از پانزدهم شهریور ماه بصورت اینترنتی شروع شده است و همچنان ادامه دارد.

وی اضافه کرد: کلیه دروس نظری و همچنین دروس عملی با قابلیت ارائه بصورت الکترونیکی در کلیه مقاطع تحصیلی در نیمسال اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ بصورت الکترونیکی و غیر حضوری از بیست و دوم شهریور از طریق سامانه lms دانشگاه ارائه خواهد شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه  تبریز، حیاتی در خصوص نحوه ارائه دروس آزمایشگاهی و عملی که امکان ارائه آن‌ها در سامانه lms به هیچ وجه مقدور نباشد، گفت: تعداد محدودی از دروس عملی و آزمایشگاهی که امکان ارائه الکترونیکی کل آن‌ها مقدور نباشد، به تفکیک دانشکده‌ها به صورت نوبتی و فشرده و با رعایت کلیه دستورالعمل‌های وزارت بهداشت و درمان بصورت حضوری کوتاه مدت در صورت مناسب بودن شرایط کرونا تدریس خواهد شد.

وی،ضمن توصیه به دانشجویان در خصوص لزوم مراعات قوانین آموزشی همانند وضعیت قبل از دوران کرونا، افزود: جهت رعایت حال دانشجویان در ترم گذشته با توجه به شرایط و محدودیت‌ها با استناد به مصوبات وزارت عتف در برخی از قوانین آموزشی تغییرات جزئی اعمال شد، اما با توجه به تامین زیرساخت‌های فنی و رفع اکثر مشکلات ازترم اول ۱۴۰۰-۱۳۹۹ کلیه قوانین آموزشی همانند دوران قبل از کرونا اعمال خواهد شد، مگر در مواردی که از طرف معاونت آموزشی و تحصیلات تکمیلی بصورت مکتوب اعلام شود. همچنین درصورت غیبت بیش از حد مجاز دانشجویان در کلاس‌ها طبق مقررات رفتار خواهد شد.

وی با اشاره به برگزاری جلسات دفاعیه و آزمون جامع بصورت الکترونیک، گفت: امکان برگزاری جلسات دفاع از رساله، پایان نامه و آزمون جامع برای دانشجویان تحصیلات تکمیلی مقدور بوده و کسب حد نصاب آزمون زبان برای برگزاری آزمون جامع در نیمسال اول ۹۹ الزامی است.

حیاتی در خصوص نحوه ارائه دروس دانشجویان ورودی جدید، اظهار کرد: بر اساس بخشنامه وزارت عتف در خصوص در نظر گرفتن محدویت زمانی و رعایت حال دانشجویان ورودی جدید مقررشده است که حداقل واحدهای درسی ممکن برای ورودی جدید ارائه شود، همچنین ارائه دروس عملی و آزمایشگاهی به کلیه دانشجویان تا حد امکان در ترم آینده مد نظر قرار گیرد.

معاون آموزشی و تحصیلات تکمیلی دانشگاه تبریز در خاتمه با اشاره به برگزاری کلاس‌های الکترونیکی به صورت آنلاین یا دوربین باز از دانشجویان درخواست کرد در حین برگزاری کلاس‌ها کلیه شئونات کلاس آموزشی و دانشگاهی را رعایت کنند و انتظار داریم دانشجویان در کلیه‌ی مقاطع در کلاس‌های الکترونیک از شروع ترم بصورت فعال حضور داشته باشند.

انتهای پیام/