شرایط تالاب‌های استان نامناسب است
شرایط تالاب‌های استان نامناسب است
مدیرکل حفاظت محیط زیست آذربایجان‌شرقی گفت: شرایط تالاب‌های استان با توجه به کاهش بارندگی ها خوب نبوده و مانند قوری گل از شرایط نامناسبی برخوردار هستند.

به گزارش شمس، شهنام اشتری، با اشاره به آغاز لایروبی تالاب بین المللی قوری گل بستان آباد، افزود:  این استان دارای ۲۷ تالاب بوده که تعدادی از این تالاب‌ها، فصلی و برخی نیز مانند قوری گل و قره قشلاق دایمی هستند.

وی با تاکید بر اینکه حفظ تالاب‌ها نیازمند مشارکت مردم و همکاری تمامی دستگاه‌هاست، اظهار داشت: بر اساس ماده ۵۰ قانون اساسی، حفاظت از محیط زیست وظیفه همگانی بوده و در این راستا دولت و مردم همگی باید اهتمام لازم را داشته باشند.

مدیرکل حفاظت محیط زیست  آذربایجان شرقی گفت: امسال تالاب بین المللی قوری گل با توجه به کاهش میزان بارندگی و وقوع شرایط خشکسالی در منطقه و همچنین شرایط نابسامان کانال آبرسانی آن نسبت به سال های گذشته وضعیت مساعدی به لحاظ آبگیری و تامین حقابه نداشته است.

اشتری، ادامه داد: با توجه به وضعیت بحرانی تالاب بین المللی قوری گل بستان آباد، لایروبی جهت آبگیری تالاب قبل از موعد مقرر هر سال آغاز شده و امید است با رفع این نقایص جزئی کانال آبرسانی و شرایط اقلیمی مناسب، آبگیری تالاب به خوبی  ادامه یابد.

وی با بیان این‌که حقابه‌ تالاب ۳.۸ میلیون متر مکعب است، یادآوری کرد: حفظ تنوع زیستی در این تالاب بستگی به تامین حق‌آبه‌ تالاب دارد و اگر لایروبی و تامین آب تالاب به خوبی انجام شود در سال آتی شاهد شکوفایی اکوسیستمی منطقه خواهیم شد.

انتهای پیام /