شب‌بیداری پزشکیان در شب‌نشینی اعلمی/ الکِ اکبر آویزان است!
شب‌بیداری پزشکیان در شب‌نشینی اعلمی/ الکِ اکبر آویزان است!
حضور اکبر اعلمی در تبریز خواب را از چشمان برخی سیاسیون ربوده بود و تعدادی از نمایندگان مجلس، برای محکم‌کاری دنبال جمع‌آوری اسنادی جهت ارائه به شورای نگهبان بودند.

سیاسی شمس: حضور اخیر اکبر اعلمی در تبریز و شب‌نشینی او با سیاسیون شهر، رسانه‌ها را به گمانه‌زنی وا داشت تا احتمال کاندیداتوری نماینده اسبق تبریز در مجلس شورای اسلامی در تیتر اخبار آذربایجان خودنمایی کند.

واکنش مردم به خبرِ کاندیداتوری اعلمی در انتخاباتِ پیش رو مثبت بود و واکاوی نظرات‌شان در فضای مجازی نشان می‌داد آنان همچنان نقدهای تند و تیزِ نماینده سابق‌شان به مسئولان را به‌یاد دارند و همچنان از اکبر اعلمی به‌عنوان مردی عدالت‌خواه و ضدفساد یاد می‌کنند.

با این حال همه از احتمال کاندیداتوری اعلمی خرسند نبودند و رسانه‌های منتسب به برخی شخصیت‌های اصلاح‌طلب از همان ساعات اولیه‌ی حضور اعلمی در تبریز، خط رسانه‌ای تخریب را آغاز کردند.

کاندیداتوریِ اعلمی از تبریز بر میزان اختلافات اصلاح‌طلبان می‌افزود و مسعود پزشکیان را به حاشیه می‌برد، به‌همین خاطر نایب رئیس مجلس که پیش‌تر طعم انتقادات اعلمی و افشاگری‌اش را چشیده بود، سر سوزنی به کاندیداتوری مهره‌ی سابق اصلاح‌طلبان تمایل نداشت.

البته مخالفت با نامزدی اعلمی در انتخابات مجلس به دایره‌ی اصلاح‌طلبان نوین ختم نمی‌شد و سایر جریانات سیاسی نیز با اینکه می‌دانستند اعطای صلاحیت به اعلمی چیزی شبیه معجزه است، واکنش مثبتی به تحرکات سیاسی‌اش در تبریز نداشتند.

اکبر اعلمی، نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجالس ششم و هفتم همچنان دست به قلم است و در کانال تلگرامی‌اش به شخصیت‌های سیاسی نظام می‌تازد و سخنان آنان را نقد می‌کند، بنابراین خود بهتر از هرکس دیگری می‌داند چنانچه کاندیدا شود التزام عملی‌اش به اسلام را نیز زیر سوال خواهند برد.

اما برای آنکه خیالِ سیاسیونِ آذربایجان به‌ویژه مسعود پزشکیان از عدم کاندیداتوری اعلمی آسوده شود، باید نیم نگاهی به مصاحبه‌ی او در شهریور سال گذشته داشت. اکبر اعلمی در گفت‌وگویی که با خبرنگار شمس داشت در پاسخ به این سوال که آیا در انتخابات آتی کاندیدا خواهد شد، عنوان کرده بود: “به دلیل عنایت ویژه مردم و حکومت نسبت به عملکرد ۸ ساله‌ام؛ آرد خود را بیخته و الکم را آویخته‌ام و همان دو دوره نمایندگی و پیامدهای آن برای هفت پشتم کافیست.”

انتهای پیام/