شاهکار سرمربی ترکمن در آزادی/ تراکتورِ بردیف، صدرنشین را زیر گرفت!
شاهکار سرمربی ترکمن در آزادی/ تراکتورِ بردیف، صدرنشین را زیر گرفت!
مهمترین دیدار هفته هفتم لیگ برتر فوتبال کشور با برد شیرین و خارج از خانه تراکتور مقابل پرسپولیس به پایان رسید.

به گزارش شمس، تیم فوتبال تراکتور شامگاه امروز (یکشنبه) در چارچوب هفته هفتم لیگ برتر باشگاه‌های کشور میهمان پرسپولیس بود که در این دیدار خارج از خانه و در روز درخشش دروازه‌بان خود توانست با یک گل به پیروزی برسد.

بنابه اعلام سازمان لیگ فوتبال ایران، جدال دو تیم قرار بود راس ساعت ۱۷:۳۰ در ورزشگاه آزادی تهران برگزار شود که به دلیل مشکل روشن نشدن نورافکن‌های این ورزشگاه با تاخیر ۳۵ دقیقه‌ای آغاز شد.

تراکتور این بازی را بهتر از میزبان خود استارت زد و اگر خوش‌شانس بود در همان دقیقه اول می‌توانست به گل زودهنگام برسد اما پای گوستاوو در دهانه دروازه در آخرین لحظه به توپ نرسید.

مشکی‌پوشان میهمان در دقیقه ۷ نیز فرصت داشتند تا گلزنی کنند ولی ضربه کات‌دار و دیدنی مهدی هاشم‌نژاد را علیرضا بیرانوند سنگربان ملی‌پوش پرسپولیس با واکنش خود برگشت داد.

در ادامه نیمه اول، شاگردان قربان بردیف ۲ بار دیگر دروازه حریف را تهدید کردند که شوت سنگین رضا اسدی از راه دور و ضربه سر آقاجان‌پور راهی به دروازه نیافت.

بدین‌ترتیب، نیمه نخست که از هیجان لازم برخوردار نبود علیرغم برتری پرشورها در موقعیت‌سازی با تساوی بدون گل خاتمه یافت و دو تیم برای استراحت ۱۵ دقیقه‌ای راهی رختکن شدند.

برخلاف نیمه اول، در نیمه دوم بازی سرعت بالاتری گرفت و اولین موقعیت این نیمه نصیب سرخ‌پوشان میزبان شد که سعید صادقی در مصاف با محمدرضا اخباری ناکام ماند و ضربه او را سنگربان تراکتور با عکس‌العمل سریع خود دفع کرد.

در دقیقه ۶۴، تراکتور روی هجوم بازیکنانش در محوطه جریمه پرسپولیس صاحب موقعیت شد که تعلل مهدی هاشم‌نژاد در زدن ضربه نهایی باعث شد تا مدافع حریف شوت او را بلوکه کرده و راهی کرنر کند.

چند دقیقه بعد تراکتوری‌های میهمان تا آستانه فروپاشی دروازه میزبان پیش رفتند که اینبار بخت با بازیکنان این تیم یار نبود و ضربه آکروباتیک محمد عباس‌زاده به تیر دروازه پرسپولیس برخورد کرد و سپس رضا اسدی نتوانست از توپ دوم و برگشتی استفاده کند.

بلافاصله در آنسوی میدان پرسپولیس توسط “یورگن لوکادیا” آقای گل هلندی خود در موقعیت تک به تک تیر دروازه تراکتور را به لرزه درآورد تا پاسخ حمله خطرناک رقیب را بدهد.

در ادامه در دقیقه ۷۵ بازی بود که قفل دروازه‌ها شکست و محمد عباس‌زاده اینبار موفق شد دروازه حریف را باز کرده و با زدن گل اول شادی را به اردوی تراکتور به ارمغان بیاورد‌.

در این گل، ریکاردو آلوز از اشتباه بازیکنان پرسپولیس استفاده کرده و با تک‌ضربه دقیق محمد عباس‌زاده را پشت مدافعان حریف در شرایط تک به تک قرار داد و درحالی که ضربه اول این بازیکن توسط بیرانوند برگشت داده شد اما او در ریباند توانست توپ را درون دروازه جای دهد.

در ادامه و درحالی که شاگردان قربان بردیف به دنبال حفظ نتیجه بودند، اعلام یک ضربه پنالتی بحث‌برانگیز بازی را به جنجال کشاند و در پی اعتراض اعضای تیم میهمان بازی برای دقایقی متوقف شد.

بالاخره پس از چند دقیقه و رضایت تراکتوری‌ها به ادامه کار، بازی از سر گرفته شد و مهدی ترابی پشت ضربه پنالتی پرسپولیس ایستاد که شوت او را محمدرضا اخباری مهار کرد تا مانع از باز شدن دروازه تیمش شود.

در دقایق پایانی نیز میزبان برای فرار از شکست روی دروازه میهمان فشار آورد لیکن دژ مستحکم تراکتور نفوذناپذیر بود و پرشورها با حفظ تک گل خود موفق شدند فاتح بازی بزرگ هفته شوند.

با این نتیجه، شاگردان قربان بردیف به سومین برد پیاپی خود دست یافته و اولین باخت فصل را هم به حریف تحمیل کردند. تراکتور همچنین پس از ۸ فصل توانست در زمین پرسپولیس به برتری برسد و طلسم طولانی‌مدت خود در خانه حریف را باطل کند.

در جدول رده‌بندی لیگ برتر فوتبال کشور، تراکتور با کسب سه امتیاز حساس امروز ۱۱ امتیازی شد و با صعود به رده پنجم در جمع مدعیان قرار گرفت؛ پرسپولیس اما با وجود این شکست خانگی ۱۴ امتیازی صدرنشین باقی ماند.

گروه داوری: داور وسط: موعود بنیادی‌فرد – کمک‌ها: محمدرضا منصوری، علیرضا ایلدروم و حسین زیاری/ ناظر: حسن کامرانی‌فر

اخطارها: علی نعمتی (۲) و علیرضا بیرانوند (۶۶) از پرسپولیس و ابوالفضل رزاق پور (۵۷)، هادی محمدی (۶۶)، ریکاردو آلوز (۸۰)، محمدرضا اخباری (۸۴) و سیدمحمد حسینی (۷+۹۰) از تراکتور

ترکیب پرسپولیس: علیرضا بیرانوند، گئورگی گولسیانی، دانیال اسماعیلی‌فر، علی نعمتی (۶۰- وحید امیری)، سروش رفیعی (۶۰- محمد عمری)، مرتضی پورعلی‌گنجی، مهدی ترابی (۲+۹۰ – وحدت حنانوف)، میلاد سرلک (۲+۹۰ – سیامک نعمتی)، سینا اسدبیگی (۷۸- مهدی عبدی)، سعید صادقی و یورگن لوکادیا.
سرمربی: یحیی گل‌محمدی

ترکیب تراکتور: محمدرضا اخباری، هادی محمدی، سیدمحمد حسینی، حجت حق‌وردی، محمد آقاجان‌پور، ابوالفضل رزاق‌پور، رضا اسدی، ریکاردو آلوز، گوستاوو واگنین (۸۱- صفا هادی)، مهدی هاشم‌نژاد (۶۶- محمد قنبری) و محمد عباس‌زاده (۶+۹۰ – محمدرضا عباسی).
سرمربی: قربان بردیف

انتهای پیام/