شاهد تحول در قوه قضائیه و مبارزه با فساد هستیم/ اقدامات دستگاه قضایی پیوست هنری می‌خواهد
شاهد تحول در قوه قضائیه و مبارزه با فساد هستیم/ اقدامات دستگاه قضایی پیوست هنری می‌خواهد
عضو هیأت رئیسه مجلس با اشاره به عزم جدی مجلس برای همکاری با قوه قضائیه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم، گفت: تقنین و نظارت دو ابزار یاری‌گر قوه برای مبارزه با فساد و پیشگیری از وقوع جرم خواهد بود.

به گزارش شمس، «روح الله متفکرآزاد» در گفت‌وگو با خبرنگاران با تأکید بر ضرورت رسانه‌ای شدن اقدامات قوه قضائیه، اظهار داشت: ضمن اینکه دستگاه قضایی باید اقدامات مثبت داشته باشد باید بتواند این اقدامات را به خوبی ارائه کرده و به سمع و نظر افکار عمومی برساند.

نماینده مردم تبریز، اسکو و آذرشهر در مجلس شورای اسلامی با اشاره به برخی اقدامات قوه قضائیه عنوان کرد: در حال حاضر این قوه در حال ایجاد تحول در حوزه کاری خود به جهت سرعت رسیدگی به پرونده های موجود با محوریت عدالت بوده و در این مسیر شکست رانت‌ها و برخورد جدی با فساد را سرلوحه خود قرار داده است.

وی در ادامه توسعه عدالت را باعث ایجاد امنیت روانی و قضایی در جامعه دانست و افزود: عدالت گستری باعث می‌شود مردم با گوشت، پوست و استخوان خود امنیت را احساس کنند و دستگاه قضایی را محلی برای رسیدگی به امور قضایی در راستای عدالت بدانند.

متفکرآزاد همچنین کار رسانه و تصویرسازی از اقدامات قضایی و پرداختن و بازنشر فعالیت های قوه قضاییه را بسیار مهم ارزیابی کرد و خاطرنشان ساخت: دشمن قصد دارد با تبلیغات سوء در جامعه این موضوع را جا بیاندازد که اقدامات قضائی کشورمان، ضد حقوق بشری است لذا برای مقابله با اقدامات مغرضانه رسانه‌های معاند، باید پیوست هنری و رسانه ای مناسب برای اقدامات قضایی تدارک ببینیم.

این نماینده مردم در مجلس یازدهم همچنین با اشاره به چگونگی همکاری مجلس با قوه قضائییه در حوزه پیشگیری از وقوع جرم گفت: اگر برای پیشگیری از وقوع جرم با خلاء قانونی مواجه باشیم، می‌توانیم از طریق کمیسیون قضایی و یا سایر نمایندگان طرحی ارائه کنیم و همچنین قوه قضائیه نیز می‌تواند برای حل مباحث خود به مجلس لایحه دهد و مجلس نیز سریعا به این موضوعات رسیدگی می‌کند.

عضو هیأت رئیسه مجلس شورای اسلامی در پایان با بیان اینکه مجلس یازدهم در حوزه نظارتی با روحیه خوبی ورود کرده، یادآور شد: کمیسیون اصل نود به عنوان یکی از کمیسیون‌های پرمتقاضی برای عضویت بود که حاکی از روحیه فسادستیزی نمایندگان دارد که قصد دارند نظارت مستمر را پیش بگیرند.

انتهای پیام/