شانه خالی کردن دولت از استخدام معلمان/ درس بابا نان داد با ۸۰۰ هزار تومان!
شانه خالی کردن دولت از استخدام معلمان/ درس بابا نان داد با ۸۰۰ هزار تومان!
در حالیکه مقرر شده است که 10 هزار معلم حق‌التدریس به استخدام آموزش‌وپرورش در بیایند هنوز خبری از این استخدام توسط دولت نیست.

اجتماعی شمس: کمبود معلم و استخدام معلمان طی چند سال گذشته یکی از دغدغه‌های مهم وزارت آموزش‌وپرورش بوده است؛ دغدغه‌ای که با گذشت سال‌ها برطرف نشده و نگرانی و ناامنی شغلی را برای کسانی که پایه‌گذار تربیت و فرهنگ جامعه هستند فراهم آورده است.

در یک سال گذشته در آذربایجان‌شرقی نیز موضوع کمبود معلم داغ بوده و در سال تحصیلی گذشته معلمان و والدین از تشکیل کلاس‌های ۳۲ تا ۳۵ نفره به دلیل کمبود معلم گله‌مند بودند. اگرچه امید می‌رفت با پایان سال تحصیلی استخدام معلمان حق‌التدریسی و نیروی جدید آغاز شود اما علی‌رغم تصویب مجلس دولت از زیر بار این موضوع شانه خالی می‌کند و حاضر به استخدام معلمان حق‌التدریس در وزارت آمورش‌وپرورش نیست.

با اینکه سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اعلام کرده بود که در سال جاری ۱۰ هزار معلم حق‌التدریس استخدام رسمی خواهند شد اما در کمتر از یک ماه مانده به آغاز سال تحصیلی جدید خبری از این استخدام‌ها نیست؛ در حالیکه ۱۰ هزار نفر تعداد بسیار اندکی از سیل معلمان حق‌التدریسی است که با حقوق ماهیانه ۸۰۰ هزار تومان به تدریس می‌پردازند.

نبود امنیت شغلی، دستمزد پایین و عدم رعایت عدالت در میان معلمان حق‌التدریس و رسمی موضوعی بود که هفته گذشته دلیل تجمع بخشی از معلمان حق التدریس در مقابل وزارت آموزش‌وپرورش شد که تاکنون پاسخی به خواسته‌های به حق این معلمان داده نشده است.

در حالیکه معلمان پایه‌گذاران اصلی فرهنگ و تربیت یک جامعه هستند این روزها باید در سایه ناامنی شغلی با کمترین حقوق به دنبال احقاق حق خود باشند و انرژی که بایستی صرف تربیت دانش‌آموزان کنند را در جهت اعتراض و پیگیری کارهای استخدامی خود به کار بگیرند.