شائبه‌ی تبلیغات دولتی برای کاندیداهای خاص تبریز!/ کدام پیمانکاران اسپانسر انتخاباتی می‌شوند؟
شائبه‌ی تبلیغات دولتی برای کاندیداهای خاص تبریز!/ کدام پیمانکاران اسپانسر انتخاباتی می‌شوند؟
در صورت تبلیغات پیمانکاران نهادهای اجرایی مختلف برای کاندیداهای انتخابات مجلس، شمس اسامی طرفین را همراه با مستندات منتشر خواهد کرد.

سیاسی شمس: در بحبوحه‌ی نام‌نویسی کاندیداهای انتخابات مجلس یازدهم از حوزه انتخابیه تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، مهرداد خوشکار مقدم فعال رسانه‌ای تبریز با انتشار متنی نوشت: «برخی افراد بانفوذ ادارات مختلف در اقدامی شرم‌آور شرط پرداخت مطالبات پیمانکاران را به تامین بخشی از هزینه‌های انتخاباتی کاندیداهای مورد نظر خود منوط کرده‌اند»

افشاگری این فعال رسانه‌ای بازتاب گسترده‌ای در فضای مجازی داشت و تا حدودی نیز مانع از تحقق اهداف نامزدهای انتخابات و حامیان آنان شد اما همچنان در آستانه‌ی آغاز تبلیغات، نگرانی از بابت هدررفتِ بیت‌المال به‌نفع برخی کاندیداها پابرجاست!

زمانی که صحبت از پیمانکار به میان می‌آید اذهان عمومی به سمت نهادهایی مانند شهرداری‌ها، راه و شهرسازی و حتی استانداری آذربایجان‌شرقی به‌عنوان مجری و ناظر پروژه‌های دولتی می‌رود.

فریدون بابایی‌اقدم، عضو شورای شهر تبریز در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در این باره می‌گوید: کارمندان و کارکنان شهرداری تبریز از حق انتخاب و حمایت از کاندیدای مدنظرشان برخوردارند و در ساعات غیراداری می‌توانند در ستادها نیز فعالیت داشته باشند اما قرار نیست ریالی از بیت‌المال و پولِ مردم شهر صرف تبلیغات کاندیداها شود.

وی می‌افزاید: تاکنون گزارشی مبنی بر توصیه‌ی یک مدیر شهرداری به پیمانکار جهت حمایت از کاندیداها برای پرداخت مطالبات‌شان به شورا ارائه نشده و چنانچه شاهد چنین قضایایی در انتخابات پیش‌رو باشیم قطعاً به‌عنوان نهاد ناظر برخورد می‌کنیم و شهردار تبریز هم به سبب پاکدستی و حساسیت در قبال بیت‌المال، با چنین مدیرانی در صورت وجود، برخورد قاطعی می‌کند.

از آنجایی که این شائبات منحصر در دایره شهرداری نیست و شنیده‌ها حکایت از تبلیغات نهادهای دولتی  و مراکز دانشگاهی به نفع کاندیداهایی خاص دارد، مجتمع رسانه‌ای شمس در صورت سوءاستفاده مدیران دولتی از پیمانکاران و اجبار آنان به حمایت‌های تبلیغاتی از کاندیداها، اسامی مدیران متخلف و کاندیداها را همراه با مستندات منتشر خواهد کرد.