سی و چهارمین تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با قهرمانی رکابزن روس پایان یافت
سی و چهارمین تور دوچرخه‌سواری آذربایجان با قهرمانی رکابزن روس پایان یافت
در پایان مسابقات سی و چهارمین تور دوچرخه سواری ایران (آذربایجان) ساوا نوویکوف از تیم لوکوسفینیکس روسیه با زمان ۲۱ ساعت و ۳۰ دقیقه و ۲۳ ثانیه مقام اول و پیراهن طلا را کسب کرد.

به گزارش شمس، حمید پور هاشم از تیم ملی ایران با اختلاف ۱۶ ثانیه نسبت به نفر اول مقام دوم و کریستین ریل انئول از تیم ساپورای مالزی مقام سوم تور را به دست آوردند.

همچنین در رده‌بندی تیمی این مسابقات، تیم «تیان یوده» چین با بهترین زمان به مقام قهرمانی دست یافت و تیم‌های «ساپورا» مالزی و «وی آی بی» بحرین به ترتیب دوم و سوم شدند.

رییس فدراسیون دوچرخه سواری کشورمان در این مراسم ضمن تقدیر از عوامل برگزاری تور دوچرخه سواری ایران _ آذربایجان افزود: استاندار آذربایجان شرقی با حمایت خودشان نقش مهمی در هر چه بهتر برگزار شدن تور دوچرخه سواری داشتند.

خسرو قمری با اشاره به پخش زنده تلویزیونی تور دوچرخه سواری برای اولین بار اظهار امیدواری کرد با تلاش های تمام ارگان های استانی و کشوری تور دوچرخه سواری ایران_ آذربایجان به سمت حرفه ای شدن سوق پیدا کند.

قمری با اشاره به اینکه در این دوره از تور، میزبان مسابقات تیمی برای شرکت در تور نداشت خاطرنشان کرد: در سال های قبل تیم های پتروشیمی تبریز و شهرداری تبریز در این تور کسب افتخار می کردند و امسال رکابزنان تبریزی در قالب تیم های سپاهان و تیم ملی دوچرخه سواری در رقابت ها حضور داشتند.

وی اظهار امیدواری کرد: در سال های بعد استان آذربایجان شرقی با حضور تیم بومی در این مسابقات شرکت کند.

مدیرکل اداره ورزش و جوانان آذربایجان شرقی در این مراسم با بیان اینکه در برگزاری سی و چهارمین تور دوچرخه سواری باید از حافظان امنیت تور که نیروی انتظامی و پلیس راهور بودند، قدردانی کرد، گفت: در برگزاری پنج مرحله تور بین المللی تور دوچرخه سواری ایران_ آذربایجان شرقی خوشبختانه هیچ خطایی در مسیر برگزاری تور رخ نداد.

ایوب بهتاج اعلام کرد: استان آذربایجان شرقی آمادگی برگزاری تور حرفه ای را داشته و این درخواست را از فدراسیون دوچرخه سواری داریم.

مدیر فنی تور دوچرخه سواری ایران_آذربایجان هم با اشاره به مراحل پنجگانه تور سی و چهارم، گفت: مرحله اول از تبریز به منطقه آزاد ارس، مرحله دوم از منطقه آزاد ارس به خوی، مرحله سوم از ارومیه به تبریز، مرحله چهارم از تبریز به سرعین و مرحله پنجم از سرعین به تبریز برگزار شد.

رسول هاشم کندی اعلام کرد: دوچرخه سواران در این رقابت ۸۷۸ کیلومتر را پیمودند و در نهایت با قهرمانی تیم چین و نایب قهرمانی تیم مالزی و سومی تیم بحرین خاتمه یافت.

سی و چهارمین دوره تور بین المللی دوچرخه سواری ایران_آذربایجان با حضور ۸۰ رکابزن از ۱۰ کشور خارجی و داخلی در قالب ۱۴ تیم از دهم تا چهاردهم مهر ماه جاری در استان های آذربایجان شرقی، غربی و اردبیل برگزار شد.