سیستم مطالبه‌گری باید در مدیریت شهری ایجاد شود
سیستم مطالبه‌گری باید در مدیریت شهری ایجاد شود
دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر تبریز گفت: سیستم پاسخگویی در مورد معضلات و مشکلات شهری وجود ندارد و باید سیستم مطالبه‌گری در مدیریت شهری ایجاد شود، در حال حاضر فقط مدیران و ارگان ها مسئولیت کارها را به گردن هم می اندازند.

به گزارش شمس، سعید نیکوخصلت در گفتگو با خبرنگار شمس اظهار کرد: تبریز شهری فرهنگی و تاریخی است و شخصیت‌هایی مثل شهریار و پروین اعتصامی، بناهای ارک، مقبره الشعراو… همگی دارایی‌های تبریز هستند و باید این دارایی ها را به منظور پیشرفت تبریز و جذب توریست به سرمایه تبدیل کنیم.

وی افزود: سیستم پاسخگویی در مورد معضلات و مشکلات شهری وجود ندارد و باید سیستم مطالبه‌گری در مدیریت شهری ایجاد شود در حال حاضر فقط مدیران و ارگانها مسئولیت کارها را به گردن هم می اندازند.

نیکوخصلت هم چنین در مورد پروژه جلال بیان کرد: در پروژه سریال جلال شهرداری و شورای شهر را در مقابل عمل انجام شده قرار دادند و رای بنده در صحن شورا به تخصیص ۲ میلیارد تومان به سریال جلال منفی بود

اعضای شورای شهر سه شرط برای تخصیص این هزینه به پروژه جلال مطرح کردند ۱.استفاده از هنرمندان تبریزی ۲.معرفی و شناساندن تبریز۳  باز نمایی فرهنگ و سنت های تبریز؛ ولی به خاطر اینکه فیلمنامه از قبل مشخص بود امید چندانی برای اعمال این شروط نداشتیم.

وی خاطر نشان کرد: پروژه فیلم سینمایی شهید باکری هم فعلاً متوقف شده چون در یک دوره شورا نمی‌توان بیش از حد عرف هبه اختصاص داد  و یا اینکه افرادی برای دو پروژه از شهرداری کمک مالی درخواست کرد.

نیکو خصلت با بیان این که مدیریت شهری به هنرمندان نیاز دارد؛ گفت: برای حمایت از هنرمندان شهر شیوه نامه ای توسط متخصصین اینن امر تدوین شده است، خط مشی ما این است که همه هنرمندان به صورت  آبیاری قطره ای حمایت شوند نه اینکه صرفاً پای چند درخت خاص، آبیاری انجام بشود.در این دوره شورا به هنر فضا داده شد، کمیسیون فرهنگی در دوره های قبلی متفاوت و خلوت بود ولی امسال قضیه فرق کرد، ولی در این دوره برای ورود به کمیسیون فرهنگی بین اعضا رقابت بود فعالیت های فرهنگی و هنری را چابک کردیم و معاونت فرهنگی شهرداری را در جایگاه پاسخگویی قرار دادیم.

وی هم چنین عنوان کرد: مقبره الشعرا پروژه ملی است و شهرداری در ساخت آن مشارکت دارد زیر زمین آن تمام شده است ولی برای تکمیل پروژه حدود ۱۰۰ میلیارد تومان بودجه نیاز است.

نیکوخصلت بیان داشت: به خاطر کرونا بسته حمایتی ۶ میلیاردی برای حمایت از هنرمندان اختصاص داده شده است که به صورت خرید آثار و سفارش اثر به هنرمندان تبریز خواهد بود این طرح در کمیسیون  فرهنگی تصویب شده ولی فعلاً در صحن شورا مطرح نشده است.

دبیر کمیسیون فرهنگی شورای شهر در خصوص حادثه خارج شدن قطار شهری از ریل،با بیان این که سه احتمال در این حادثه مطرح بوده اند، گفت: در این قضیه کمیسیون تحقیق و تفحص و بازرسی به ماجرا ورود کرده اند  و سه  احتمال در مورد حادثه مترو مطرح است:خطای انسانی و سرعت بیش از حد، نبود استانداردهای ریلیو خرابکاری عمدی

وی افزود: قضیه از ریل خارج شدن مترو نباید رسانه‌ای می‌شد چون به برندینگ ونام تبریز خدشه وارد کرد وقتی که توریستی برای بازدید از شهری می آید همه مسائل آن شهر از جمله ایمنی و امنیت برایش مهم است .این کارها باعث فرار توریست ها میشود.این اتفاق در تهران بارها افتاده و تلفات جانی هم داشته ولی اصلا پوشش خبری داده نشده است.

 

  • نویسنده : سالار توفیقی
  • منبع خبر : شمس