سیاست فشار حداکثری علیه ایران کار نمی‌کند
سیاست فشار حداکثری علیه ایران کار نمی‌کند
کارشناسان می‌گویند سیاست فشار حداکثری آمریکا علیه ایران نتوانسته است اهداف آمریکا از اجرای آن را تحقق بخشد.

به گزارش صفیر، کارشناسان بر این باورند که سیاست فشار حداکثری علیه ایران نتوانسته است اهداف مورد نظر آمریکا را تحقق بخشد.

باربارا اسلاوین دبیر بخش ایران شورای آتلانتیک در نشست بنیاد تحقیقات اجتماعی، سیاسی، اقتصادی،‌گفت: من در این زمینه استراتژی نمی‌بینم. من در این زمینه هیچ هدف‌گذاری واقعی مشاهده نمی‌کنم.

دولت آمریکا تحریم‌ها علیه ایران را پس از خروج از برجام بازگردانده است.

ماه گذشته میلادی واشنگتن اعلام کرد معافیت‌های تحریمی کشورها برای ادامه خرید نفت از ایران را تمدید نخواهد کرد.

این سیاست‌ها بخشی از رویکرد آمریکا برای صفر کردن صادرات نفت ایران در راستای فشار حداکثری علیه این کشور است. چراکه آنها فکر می‌کنند نفت اصلی‌ترین بخش درآمدی دولت در ایران محسوب می‌شود.

اسلاوین می‌گوید:‌ این رویکرد آمریکا ظالمانه و غیرسازنده است و نخواهد توانست تغییر زیادی در فعالیت‌های ایران در خاورمیانه ایجاد کند.

علی واعظ دبیر پروژه ایران گروه بحران بین‌الملل در این نشست گفت: با توجه به موقعیت ژئوپلیتیک ایران و همسایگی با ۱۵ کشور اعمال کامل تحریم علیه کشوری مانند ایران تقریبا غیرممکن است.

وی ادامه داد:‌اعمال فشار حداکثری نتوانسته است نتیجه‌بخش باشد و من فکر می‌کنم به همین خاطر است که دولت ترامپ روز به روز کلافه‌تر شده و در حال دست و پا زدن بیشتر است.

مایک دوران کارشناس ارشد مؤسسه هادسون می‌گوید: ترکیه و آمریکا همچنان می‌توانند در زمینه معافیت از تحریم‌های ایران با یکدیگر مذاکره کنند.

وی گفت: دولت آمریکا خیلی تمایل دارد تا اجرای این تحریم‌ها را برای ترکیه آسان کند.

به گفته دوران،  وزارت امور خارجه آمریکا و کاخ سفید در این زمینه مواضع جداگانه‌ای دارند چرا که وزارت امور خارجه این کشور نگاه مثبتی به کشورهایی که می‌خواهند واردات از ایران را کاهش دهند،‌ دارد.

انتهای پیام/

  • منبع خبر : آنادولو