سیاست‌های تشویقی برای مالکان در مسیرگشایی‌ها اعمال می‌شود
سیاست‌های تشویقی برای مالکان در مسیرگشایی‌ها اعمال می‌شود
شهردار تبریز گفت: سیاست‌های تشویقی از سوی شهرداری برای مالکان ساختمان‌های واقع در مسیرگشایی‌ها در مناطق مختلف اعمال می‌شود.

به گزارش شمس، عباس رنجبر، روز سه شنبه در چهل و چهارمین جلسه علنی فوق العاده شورای اسلامی تبریز با تاکید بر ضرورت مسیرگشایی در مناطق مختلف شهر، با بیان اینکه شهرداری در پرداخت‌های نقدی مشکل دارد، افزود: درباره سیاست‌های تشویقی در نهایت می‌توان از بخشی از حقوق شهرداری گذشت.

وی با اشاره به اینکه اگر بودجه لازم وجود داشته باشد به طور قطع مسیرگشایی در مناطق مختلف شهری انجام می شود، اظهار داشت:  مالکان اراضی و ساختمان های واقع در مسیرگشایی ها در قبال مساحت زمین و ساختمان خود بخواهد تهاتر کند، با اینکه بودجه ای موجود نباشد، در اولویت قرار می‌ گیرند.

رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: از اصلی‌ترین معضلات شهرداری تبریز مسیرگشایی‌های ناقص است که باید برای این مشکل اقداماتی اتخاذ کرد.

علی نوای‌باغبان، افزود: بسیاری از طرح های مسیرگشایی‌ در این شهر، سال‌ها است که پیشرفتی ندارد و دلیل این موضوع هم نبود هزینه کلان برای اتمام این پروژه‌ها به شمار می‌رود.

وی اظهار داشت: برای تکمیل پروژه‌های مسیرگشایی باید سیاست‌های تشویقی در نظر گرفته شود تا شهروندان در راستای اتمام این پروژه‌ها، مدیریت شهری را همراهی کنند.

باغبان، ادامه داد: پیشنهاد می شود در خصوص مسیرگشایی‌ها در تعرفه عوارض محلی تبصره‌ها را چنان تعریف کرد تا پروژه‌ها با پیشرفت همراه باشند.

عضو شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: شهرداری می تواند در اجرای طرح های مسیرگشایی‌ به جای پول نقد، امتیاز پروانه برای خود فرد یا هرکسی که بخواهد، بدهد.

شهرام دبیری، با بیان اینکه علت اصلی ناکامی مسیرگشایی‌ها در تبریز، نبود بودجه کافی در شهرداری است، افزود: شهرداری زمین هم ندارد تا تهاتر کند بنابراین اعمال سیاست‌های تشویقی می‌تواند تا حدی این خلا را پر کرده و بر سرعت پروژه‌های مسیرگشایی‌ها بیافزاید.

عضو دیگر شورای اسلامی تبریز نیز در این جلسه گفت: ناکامی برخی طرح های مسیرگشایی‌ در تبریز باید آسیب‌شناسی شود چراکه دلیل این ناکامی نمی‌تواند کاهش سیاست تشویقی شهرداری باشد.

روح الله رشیدی، افزود: نباید به این موضوع تک‌ عاملی نگاه کرد و باید بسته سیاستی برای این مناطق در نظر گرفت که برنامه، طرح، منابع و سیاست تشویقی جزو آن باشد.

انتهای پیام/