سکوت معاون رئیس‌جمهور در برابر نامه استاندار آذربایجان‌شرقی/ مرتضی آبدار و ادامه استقامت مقابل واقعیتی به‌نام بازنشستگی
سکوت معاون رئیس‌جمهور در برابر نامه استاندار آذربایجان‌شرقی/ مرتضی آبدار و ادامه استقامت مقابل واقعیتی به‌نام بازنشستگی
گویا خانه‌نشینی و خداحافظی از پست‌های مدیریتی برای مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی سخت است و علی‌رغم انتشار اسناد بازنشستگی، آبدار قبول این واقعیت را بر نمی‌تابد.

سیاسی شمس: چهارم خرداد ماه سال جاری استاندار آذربایجان‌شرقی به نامه سازمان قطار شهری تبریز مبنی بر تکمیل سوابق خدمتی مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی واکنش نشان داد و طی نامه‌ای به معاون رئیس‌جمهور خواستار تعیین تکلیف مرتضی آبدار شد.

آبدار که به‌عنوان نیروی شهرداری تبریز در دستگاهی دولتی مامور به خدمت است بر اساس قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان به دلیل جانبازی و تحصیلات دکتری تا سقف ۳۵ سال فرصت خدمت دارد و اسناد و مدارک موجود در سازمان قطار شهری تبریز نشان می‌دهد آبدار از چند ماه قبل ۳۵ سال خدمت را تمام کرده است.

با این حال علی‌رغم اعلام شهرداری تبریز مبنی بر ممنوعیت پرداخت حقوق به مرتضی آبدار، مدیرکل میراث فرهنگی استان در گفت‌وگو با خبرنگار شمس اعلام کرده هنوز چند ماهی به موعد بازنشستگی‌اش باقی مانده و تا تعیین جایگزین مدیرکل میراث فرهنگی و گردشگری آذربایجان‌شرقی است!

آبدار چه بازنشسته باشد و چه نباشد، از منظر دستگاه‌های اجرایی بازنشسته محسوب می‌شود. محمد اسماعیل سعیدی، نماینده تبریز و عضو کمیسیون اصل ۹۰ مجلس در این باره به خبرنگار شمس می‌گوید بر اساس قانون استاندار آذربایجان‌شرقی مسئول جابجایی مدیران بازنشسته و عواقب ادامه خدمت آن‌هاست.

حال با توجه به عدم پاسخگویی رئیس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور به نامه استاندار آذربایجان‌شرقی، از محمدرضا پورمحمدی انتظار می‌رود در راستای اجرای قانون مانع ادامه خدمت بازنشسته‌ها شود تا فضا برای حضور مدیران تازه نفس و تغییر در سیاست‌های گردشگری و حفظ ابنیه‌های تاریخی استان فراهم گردد.

انتهای پیام/

  • نویسنده : مجید قنبرزاده