سکوت خواص و عافیت‌طلبی موجب شکل‌گیری عاشورا شد/ چرا دشمنان بدنبال حذف شعورحسینی هستند؟
سکوت خواص و عافیت‌طلبی موجب شکل‌گیری عاشورا شد/ چرا دشمنان بدنبال حذف شعورحسینی هستند؟
امام جمعه موقت تبریز با بیان اینکه سال‌هاست که دشمنان تلاش می‌کنند تا نهضت حسینی را از بین ببرند زیرا ظرفیت آن را می‌دانند، اما هر کاری کنند، نخواهند توانست، گفت: دشمن سعی دارد تا شعور نهضت حسینی را از ما بگیرد از این‌رو هیات‌ها باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی هم ایجاد کنند.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین مهدی عالی، در خطبه‌های نماز عبادی و سیاسی جمعه تبریز که با حضور پرشکوه نمازگزاران در مصلای اعظم امام خمینی (ره) برگزار شد، اظهار کرد: ۲۶ مرداد سالروز ورود آزادگان به کشور اسلامی است؛ یکی از نمونه‌های مقاومت، ایستادگی و پایداری آزادگان است.

وی ادامه داد: جا دارد یادی از مرد بزرگ اسارت، مرحوم حاج آقا ابوترابی کنیم، که از همه بیشتر اسارت دید و همه اسرا را از لحاظ رشد معنوی و فکری هدایت کرد.

امام جمعه موقت تبریز خاطرنشان کرد: سال‌هاست که دشمن تلاش می‌کند تا نهضت حسینی را از بین ببرد زیرا ظرفیت آن را می‌داند.اما هر کاری کنند، باز هیچ کاری نمی‌توانند انجام دهند.

وی گفت: دشمن سعی دارد تا شعور نهضت حسینی را از ما بگیرد از این‌رو هیات‌ها باید علاوه بر شور حسینی، شعور حسینی هم ایجاد کند زیرا این شعور مدافع حرم پرورش خواهد داد.

خطیب موقت نماز جمعه ادامه داد: صرفا گریه برای حسین (ع) فایده ندارد زیرا که خود یزید هم گریه کرد ولی چه فایده دارد؟

وی با تاکید بر اینکه به حادثه کربلا باید از منظر عبرت و درس نگاه کرد، گفت: سکوت خواص، بی‌بصیرتی، کم‌بینشی، ترس از جان، عافیت طلبی باعث شد تا حادثه عاشورا ایجاد شود و این جزو عبرت‌های عاشوراست.

امام جمعه موقت تبریز ادامه داد: فضاسازی دشمن، تبلیغات دشمن، تهدید دشمن، تزویر دشمن، شبهه‌اندازی دشمن منجر نخواهد تا انسان بصیر بلغزد ولی اگر نباشد جریان توابین ایجاد می‌شود ولی دیگر بعد شهادت امام آن قیام چه تاثیری دارد؟

خطیب جمعه تبریز به فضای اختناق دوران امام سجاد اشاره کرد و گفت: در دوران امام سجاد (ع) حتی شیعه بودن یک گناه بزرگ بود حتی بردن نام علی(ع)جرم بود.

وی با بیان اینکه امام سجاد (ع) در دوران عاشورا بیمار بود و در تب شدید قرار داشتند که البته این امر حکمت باری تعالی بود، افزود: خطبه ایشان یکی از خطبه‌های بسیار پرصلابت است.

عالی متذکر شد: نقش مهم امام سجاد(ع) بود که اسلام را دوباره زنده کرد.

وی،به روش‌های احیای نهضت عاشورا از طریق امام سجاد(ع) اشاره کرد و گفت: گریه بر سیدالشهدا یکی از این روش‌ها بود که بعد از ۱۴۰۰ سال هنوز بر قلب همه جاریست.

انتهای پیام/