سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی برگزار می‌شود
سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی برگزار می‌شود
شهردار تبریز گفت: سوگواره بزرگ فاطمی در هشت محور اصلی و با هدف تبیین زندگی پربرکت حضرت فاطمه زهرا (س) برگزار می‌شود.

به گزارش شمس، یعقوب هوشیار در آیین رونمایی از پوسترهای سوگواره بزرگ فاطمی که با حضور نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه مردمی تبریز، رئیس و اعضای شورای اسلامی شهر برگزار شد، اظهار کرد: سلسله همایش‌های بصیرت فاطمی، سوگواره نمایشی آب و آیینه، نقش مانا، قاب آسمان، کتابت نور فاطمی، بیت‌الاحزان فاطمه، آوای کبود و  پنجمین سوگواره شعر و مرثیه فاطمی عناوین برنامه‌های فرهنگی شهرداری تبریز در ایام فاطمیه هستند.

*سوگواره‌های فاطمی با حضور هیئت‌های مردمی برگزار شود

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز  نیز در این مراسم گفت: شهرداری بستر حضور هیئت‌های مذهبی شهر را در سوگواره‌ها و آیین‌های مذهبی فراهم کند.

حجت‌الاسلام والمسلمین رسول برگی اظهار کرد: برنامه‌های فرهنگی و مذهبی همچون تئاتر خیابانی باید در سطح شهر و معابر اصلی برگزار شود.

وی افزود: هیئت‌های مذهبی نقش مهمی در برگزاری مراسمات مذهبی ایفا می‌کنند و در سوگواره بزرگ فاطمی نیز می‌توان از ظرفیت هیئت‌های مذهبی برای مردمی کردن این برنامه بهره برد.

برگی با اشاره به ضرورت استفاده از احادیث معتبر در فضاسازی محیطی شهر اعلام کرد: در تمام برنامه‌های فرهنگی و مذهبی به جای تبریک و تسلیت از احادیث معتبر استفاده شود.

وی اضافه کرد: در این سوگواره نیز احادیثی از حضرت فاطمه زهرا(س) و احادیث ائمه اطهار(ع) درباره آن حضرت و در راستای تبیین ابعاد مختلف زندگی ایشان در  فضاهای تبلیغاتی شهر نصب شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز در پایان ضمن قدردانی از یعقوب هوشیار، شهردار تبریز  یادآور شد: آقای هوشیار، شهردار تمام امور شهر به‌خصوص مسائل فرهنگی است که از تمام پیشنهادات فرهنگی استقبال می‌کند.

وی افزود: این برنامه‌ها در قالب همایش و سخنرانی، تئاتر و نمایش‌های آیین، کتابت خط و خوشنویسی، کارگاه نقاشی با حضور یکی از اساتید بنام کشور، مسابقه عکاسی با مشارکت مردم، نمایشگاه‌های فاطمی،   تولید و حمایت از سرودهای انقلابی و مذهبی با مضامین اهل بیت و حضرت زهرا(س) و شعر و مرثیه‌سرایی برگزار خواهد شد.

هوشیار با اشاره به هم‌افزایی نهادهای فرهنگی شهر در افزایش کیفی محتوای این برنامه‌ها اعلام کرد: اجماع کاملی با نهادهای انقلابی و فرهنگی شهر  همچون سازمان بسیج هنرمندان و اداره کل ارشاد و معاونت فرهنگی سپاه صورت گرفته تا ضریب کیفی برنامه‌ها را افزایش دهیم و از طرق مختلف منتشر شوند.

وی با اشاره به فضاسازی محیط شهری برای ایام فاطمیه نیز گفت: در کنار این موارد، اداره کل ارتباطات و امور بین‌الملل شهرداری تبریز اقدام به فضاسازی محیطی با بهره‌مندی از احادیث منتسب به حضرت فاطمه‌زهرا (س) کرده است

شهردار تبریز خاطرنشان کرد: تلاش داریم ابعاد مختلف زندگی حضرت فاطمه زهرا(س) را با بهره‌مندی از هنرمندان شهر و با زبان فرهنگ و هنر به تصویر بکشیم.

انتهای پیام/