سودای میلیونی شدن با اجاره دادن کارت بانکی
سودای میلیونی شدن با اجاره دادن کارت بانکی
رئیس پلیس فتا آذربایجان‌شرقی در خصوص اجاره دادن کارت‌های بانکی هشدار داد و گفت: هر کارت بانکی که به اجاره داده شود جرم بوده و پیگرد قانونی دارد.

به گزارش شمس، محسن محمودی ظهر امروز در گفت وگو با خبرنگاران اظهار داشت: کارت‌های بانکی به منزله اطلاعات شخصی افراد است و از هر لحاظ اجاره دادن کارت بانکی درست نبوده و هرگونه سوء‌استفاده از آن برعهده صاحب کارت می‌باشد.

وی افزود: افراد فعال در شبکه های اجتماعی در مواجهه با تبلیغاتی همچون کسب درآمد میلیونی و یا پولدار شدن آسان فریب می‌خورند و با پیشنهاد‌های اغواکننده به بهانه اجاره دادن کارت بانکی به راحتی در دام مجرمان سایبری گرفتار می‌شوند.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی گفت: مجرمان سایبری برای پیش برد اهداف پلید و شوم خود پس از اجاره گرفتن کارت‌های بانکی شهروندان، کارت آنان را در کارهای غیرقانونی خود به کار گرفته و سعی در گم کردن ردپای خود در موارد مجرمانه را دارند.

این مقام سایبری با بیان اینکه افرادی که در سودای میلیونی شدن از اجاره دادن کارت بانکی خود هستند به راحتی در دام کلاهبرداران مجازی گرفتار می شوند تصریح کرد: مسئولیت ناشی از اجاره دادن کارت بانکی برعهده دارندگان حساب‌ها است و در صورت استفاده مجرمانه از این حساب‌ها و کارت های بانکی این افراد از مجازات‌های قانونی در امان نخواهند ماند.

محمودی تاکید کرد: اجاره دادن کارت و حساب بانکی تحت هر شرایطی جرم است و افرادی که اقدام به اجاره دادن حساب‌ها و کارت بانکی خود کرده‌اند، توجهی به کلاهبرداری و پولشویی‌هایی که امکان دارد به نام آنها انجام شود ندارندکه این موضوع دیر یا زود می‌تواندگریبانشان را بگیرد.

سرهنگ محمودی به کلاهبرداران سایبری هشدار داد و گفت: هر مجرمی که بخواهد با سوء‌استفاده از کارت و حساب بانکی افراد و یا ترفندهای مختلف سایبری سعی در کلاهبرداری از همشهریان را داشته باشد و بخواهد امنیت فضای مجازی را سلب کند پلیس فتا به سراغ این مجرمان رفته و بشدت برخورد خواهد کرد.

رئیس پلیس فتا استان آذربایجان شرقی از هموطنان خواست که نکات امنیتی در خصوص رمزهای کارتهای بانکی را جدی گرفته و تحت هیچ شرایطی در اختیار دیگران نگذارند و در صورتی که با موارد مجرمانه و مشکوک مواجهه شدند مراتب را از طریق سایت پلیس فتا به آدرس WWW.Cyberpolice.ir و یا تماس با مرکز فوریت های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰گزارش کنند.

پایان پیام/