سه شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت نارنجی کرونا است
سه شهرستان آذربایجان‌شرقی در وضعیت نارنجی کرونا است
رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز با اشاره به شیوع سویه جدید کرونا، گفت: از لحاظ رنگ بندی وضعیت کرونایی استان آذربایجان شرقی، شهرستان‌های آذرشهر، مراغه و هوراند در وضعیت نارنجی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

به گزارش خبرنگار شمس، بهمن نقی‌پور ظهر روز سه شنبه در حاشیه ستاد استانی بیماری کرونا اظهار داشت: در سطح جهانی سویه‌های متعدد و جدید این بیماری به شدت در حال افزایش است، متاسفانه در هفته‌های اخیر روند رو به رشدی را از لحاظ میزان بیماران سرپایی و بستری‌ها در استان آذربایجان‌شرقی داریم، به طوری که در ۲۴ ساعت گذشته ۱۲۵ مورد بستری و ۶۹ نفر ترخیص داشته‌ایم.

وی افزود: از لحاظ رنگ بندی وضعیت کرونایی آذربایجان‌شرقی، شهرستان‌های آذرشهر، مراغه و هوراند در وضعیت نارنجی، ۱۰ شهرستان در وضعیت زرد و ۸ شهرستان در وضعیت آبی قرار دارند.

رییس دانشگاه علوم پزشکی تبریز در ادامه بیان داشت: میزان فوتی‌های ناشی از بیماری کرونا به صفر رسیده بود که در هفته اخیر هر روز یک نفر به دلیل کرونا جان خود را از دست داده و در یک مردادماه نیز تعداد فوتی‌ها به سه نفر رسید.

وی با تاکید بر تزریق دُز یادآور واکسن کرونا، گفت: از ابتدای ماه جاری میزان تزریق افزایش یافته و روزانه حدود ۶۰۰ نفر در استان واکسینه می‌شوند و این رویه در دو سه روز اخیر رشد بسیار خوبی داشته و روزانه حدود ۳ هزار نفر واکسن تزریق می‌کنند.

نقی‌پور با اشاره به اینکه تزریق واکسن ۸۰ تا ۹۰ درصد میزان بستری و مرگ و میر را کاهش می‌دهد، خاطرنشان کرد: میزان درگیری در افراد بالای ۶۰ سال و دارای بیماری زمینه‌ای بیشتر است و شدت بیماری در این افراد بالا بوده و از این رو تزریق دُز یادآور واکسن ضروری است.

وی تاکید کرد: برای پیشگیری از ابتلا به سوی جدید کرونا رعایت دستورالعمل های بهداشتی و فاصله اجتماعی و استفاده از ماسک بسیار ضروری است.

انتهای پیام /