سهندی‌ها فعلا نصف مبلغ عوارض را تحمل کنند/ حراج بیمارستان سهند در بنگاه‌های تبریز
سهندی‌ها فعلا نصف مبلغ عوارض را تحمل کنند/ حراج بیمارستان سهند در بنگاه‌های تبریز
سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند گفت: پیمانکار آزادراه تبریز-سهند برای حذف تنها یک ماهه عوارض از این مسیر طلب چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان کرده است.

به گزارش خبرنگار شمس، غلامرضا اقبالی سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند در نشست هم اندیشی با اصحاب رسانه به سهم ده درصدی سهند در ساخت مساکن طرح نهضت ملی در کشور اشاره کرد و گفت: ماموریت شرکت عمران سهند ساخت و ساز عمده مساکن نهضت ملی مسکن در کل کشور است که علاوه بر شرکت عمران شهر جدید سهند اداره راه و شهرسازی، بنیاد مسکن و انقلاب اسلامی نیز متولی ساخت مساکن نهضت ملی مسکن هستند.

وی ادامه داد: پرداختن به مسائل فرهنگی از دیگر فعالیت های شرکت عمران سهند است.

اقبالی در رابطه با کمبود پل‌های هوایی در نقاط حادثه خیز شهر سهند گفت: در خصوص پل هوایی پیمانکاری اعلام آمادگی کرد، اما متاسفانه بعدا با اختلافاتی روبرو شدیم و اکنون با پیمانکار دیگری وارد صحبت شده ایم، پل هوایی در سه نقطه حادثه خیز در نظر گرفته شده است، پیگیر هستیم تا سریعا به نتیجه برسیم.

وی افزود: در بحث بیمارستان دو ماه زمان صرف کردیم تا با مورد قبلی که قرار بود بنام خیریه اداره شود، خلع ید کردیم، این نفر کسی بود که بعدا اقرار کرد که قصد ساخت بیمارستان خیریه ندارد.

اقبالی خاطر نشان کرد: زمین این بیمارستان به مساحت سه هکتار بصورت رایگان در اختیار این فرد قرار گرفته بود تا بصورت خیریه بیمارستان را احداث کند. این فرد که خود را مالک زمین می دانست می خواست در یکی از بنگاه های تبریز زمین فوق را به مبلغ ۲۰ میلیارد تومان معامله کند.

وی در این رابطه گفت: دو هفته پیش با شرکت آرش آرمی وارد مذاکره شده ایم و قرار است بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی در مرحله اول و سپس پلی کلنیک ۹۶ تخت خوابی در مرحله دوم ایجاد شود.

غلامرضا اقبالی در خصوص انتقادها در مورد وضعیت آزادراه تبریز – سهند و عوارضی این مسیر اظهار داشت: شرکت بهره بردار تنها برای تعطیلی یک ماهه عوارض این آزادراه صورت وضعیتی به مبلغ چهار میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به شرکت عمران ارائه کرده است.

وی با بیان اینکه این آزاد راه توسط بخش خصوصی و سرمایه گذاری این بخش به سرانجام رسیده است، افزود: هر چند این معضل میراث دولت قبلی است و در آن زمان همه اقدامات بر این اساس بوده که روبان افتتاح به دست مسئولان وقت بریده شود، اما تمام مسئولان استانی تلاش می کنند تا سرمایه و سود سرمایه گذار یا به صورت نقد یا تهاتری به وی بازگردانده شود تا پس از آن زمینه برای حذف دائمی عوارض آزادراه تبریز – سهند فراهم گردد.

سرپرست شرکت عمران شهر جدید سهند تصریح کرد: شهروندان سهندی باید تا آن زمان پرداخت نصف عوارض را تحمل کنند و ما نیز به دنبال افزایش سهم آورده دولتی در مقابل سهم سرمایه گذار از طریق اقداماتی چون نصب تابلوها و روشنایی هستیم  و در مورد تحویل ناقص این آزادراه با وجود عدم انجام تعهدات پیمانکار و تمام مباحث و مواردی که در این خصوص مطرح می شود نیز پیگیری هایی در دست انجام است.

وی ادامه داد: پیمانکار قبلی اجرای طرح روشنایی پنج کیلومتر اول از سمت سهند به تبریز خلع ید شده و فرآیند فراخوان و مناقصه برای تعیین پیمانکار جدید صورت گرفته و در آینده نزدیک به نتیجه خواهد رسید و سعی می کنیم با تسریع این روند تکمیل روشنایی ۵۰ درصدی آزادراه تبریز – سهند  را تا هفته دولت به نتیجه برسانیم.

وی در رابطه با ساخت مساکن نهضت ملی مسکن در شهر شهریار گفت: در خصوص شهر شهریار مصوبه ای در دولت قبلی وجود داشت که در قسمتی از شهر شهریار مساکن اقدام ملی بارگزاری شود، این اتفاق تا نهضت ملی مسکن در دولت فعلی ادامه یافت.

وی ادامه داد: بعد از طرح این قضیه در دولت سیزدهم سایتی که برای ثبت نام نهضت ملی باز شد حدود ۷۹ هزار نفر در لیست مساکن شهر شهریار ثبت نام کرده بودند که ۲۶ هزار نفر استعلام و انتخاب شده بودند؛شهر شهریار یک شهر خصوصی و غیردولتی است.

انتهای پیام /