سهمیه ۴۰ هزار واحدی مسکن ملی استان/۳۰ درصد سکونتگاه های استان غیر رسمی است
سهمیه ۴۰ هزار واحدی مسکن ملی استان/۳۰ درصد سکونتگاه های استان غیر رسمی است
مدیرکل راه و شهرسازی آذربایجان شرقی گفت: سهمیه‌ی اختصاص یافته در برنامه طرح اقدام ملی مسکن برای آذربایجان شرقی، ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد است.

به گزارش شمس، ابوالقاسم سلطانی در جمع اصحاب رسانه در خصوص سهمیه مسکن ملی استان اظهار کرد: ۴۰ هزار و ۲۳۱ واحد در برنامه طرح اقدام ملی مسکن برای آذربایجان شرقی تخصیص یافته است، از این تعداد، ۱۷ هزار واحد در شهر جدید سهند و ۱۰ هزار واحد مسکن ملی نیز توسط سازمان ملی زمین و مسکن اداره کل راه و شهرسازی احداث می شود.

وی با بیان اینکه چهار هزار و ۹۹ واحد مسکن ملی مقرر شده توسط بنیاد مسکن احداث شود، اعلام کرد: تعداد هفت هزار و ۶۹۲ واحد نیز در حوزه‌ی بازآفرینی شهری احداث می‌شود.

مدیرکل راه وشهرسازی استان در خصوص مناطق پیش بینی شده برای واحدهای طرح ملی مسکن اظهار کرد: شهر جدید سهند، شهرک طلاییه، انتهای طالقانی، اندیشه، کرکج، یوسف آباد و اسدگلی تبریز، مرند، مراغه، اهر مکان‌های پیش بینی شده برای ساخت واحدهای مسکونی در این طرح است، در مرحله اول، ثبت نام برای ۴ هزار و ۵۰۰ واحد از ۲۶ آذر در آذربایجان شرقی اجرایی می شود.

وی با تاکید براینکه طرح بازآفرینی شهری و مسکن یکی از دغدغه های اصلی است، اعلام کرد: ۳۰ درصد از سکونت گاه‌های استان غیر رسمی است.

سلطانی با بیان اینکه فعالیت های راه و شهر سازی از جمله احداث زیربناهای حمل و نقل برای مردم مطرح نشده و تاثیر رسانه ها در بیان این فعالیت ها نباید نادیده گرفته شود، گفت: یکی از اهداف اصلی راه و شهرسازی، ساخت زیربناهای حمل و نقلی است و حجم تعهداتی دولت در زمینه زیرساخت های حمل و نقلی ۱۵ هزار میلیارد تومان است.

وی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در خصوص طولانی بودن زمان اجرای پروژه ها اظهار کرد: به دلیل محدود بودن منابع دولتی، روند برخی از این پروژه ها طولانی می شود.

مدیرکل راه و شهرسازی استان در خصوص پروژه آزاد راه تبریز-سهند، با بیان اینکه ۴ کیلومتر از این پروژه باقی مونده، گفت: اگر روند اجرایی این پروژه به خوبی پی برود، پی بینی می کنیم تا شهریور ماه سال ۹۹ به اتمام برسد.

وی افزود: پروژه‌ی آزادراه تبریز- سهند جزو مطالبات مردمی است و عملیات اجرایی این پروژه از اوایل سال ۹۷ به خوبی اجرایی می شود اکنون نیز با روند اجرایی خوبی پیش می‌رود، پروژه ی سهند به هیچ عنوان مشکل مالی ندارد.

سلطانی همچین گفت: کریدور تبریز- سهند کریدوری فعال برای کاربری‌های فراشهری با گرایش گردشگری و دانش بنیان پیش بینی شده است.

سلطانی در خصوص آخرین وضعیت راه آهن تبریز – بستان آباد با بیان اینکه ریل گذاری راه آهن بستان آباد به تبریز آغاز شده است، اظهار کرد: پیش بینی می‌شود طی ۱۴ ماه آتی ایستگاه قطار بستان آباد به تبریز برسد.