سهمیه سوخت تاکسی‌های بدون پروانه از اول اسفند حذف می‌شود
سهمیه سوخت تاکسی‌های بدون پروانه از اول اسفند حذف می‌شود
مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز از حذف سهمیه سوخت تاکسی‌های بدون پروانه از اول اسفند ۹۸ خبر داد و گفت: رانندگان جدیدی فاقد بیمه هستند، جایگزین رانندگان غیرفعال و بازنشسته می‌شوند.

به گزارش شمس، محمدحسین اکبرنژاد با اشاره به اعلام اتحادیه تاکسیرانی های شهری کشور در خصوص قطع سهمیه سوخت تاکسی های فاقد پروانه، اعلام کرد: مالکان تاکسی های مذکور تا پایان ماه جاری (بهمن) فرصت دارند نسبت به دریافت و یا تمدید پروانه خود جهت جلوگیری از حذف سهمیه سوخت اقدام کنند.

وی با اشاره به بیمه رانندگان جدید تاکسی ها، عنوان کرد: بیمه تاکسیرانان جدیدالورود از سال ۹۳ تاکنون اتفاق نیفتاده بود که با پیگیری های مسمتر، در نظر داریم تا این تاکسیرانان جایگزین رانندگان غیرفعال و بازنشسته شوند.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز در خصوص خدمات ارائه شده به رانندگان تاکسی ها، ادامه داد: در راستای ارائه خدمات به تاکسیرانان، لاستیک خودرو و گوشت تنظیم بازار به قیمت تعاونی به آنها تعلق می گیرد و رانندگان تاکسی ها می توانند با ارائه کپی کارت شهری و کارت ماشین، حواله خرید از تعاونی مصرف، تحویل بگیرند.

وی با اشاره به اینکه مابه التفاوت نرخ سوخت تاکسی تلفنی ها و سرویس های مدارس به حساب رانندگان این خودروها واریز می شود، افزود: این مابه التفاوت نرخ سوخت به حساب تعدادی از رانندگان واریز شده و پیگیر هستیم تا این نرخ به حساب بقیه رانندگان فعال و مشمول نیز واریز شود.

اکبرنژاد با اشاره به برگزاری کلاس های آموزشی برای تاکسیرانان، اظهار کرد: کلاس های آموزشی برای تاکسیرانان هر ماه به شکل منظم برگزار می شود و در این کلاس ها مباحثی همچون مقررات راهنکایی و رانندگی، نحوه رفتار با مسافران، آئین نامه های انضباطی یادآوری و آموزش داده می شود.

وی به اضافه شدن ۱۵ دستگاه خودروی جدید تاکسی به ناوگان مسافربری درون شهری اشاره کرد و گفت: در جهت ارائه خدمات و رفاه حال مسافران خط فرودگاه و با توجه به درخواست مدیرکل فرودگاه بین المللی شهید مدنی تبریز، طی روزهای گذشته ۱۵ دستگاه تاکسی با سیستم آریو به این خط اضافه شده است.

مدیرعامل سازمان تاکسیرانی شهرداری تبریز افزود: با توجه به افزایش میزان سفر تاکسی های فرودگاه، پیگیر هستیم که سهمیه سوخت این تاکسی ها نیز افزایش یابد.

در حال حاضر تاکسی‌های دوگانه سوز ۲۵۰ لیتر و تاکسی‌های بنزین‌سوز ۴۰۰ لیتر سهمیه بنزین دارند.