سلب صلاحیت‌ شرکت بهره‌بردار معدن طلای اندریان/ با کسی تعارف نداریم
سلب صلاحیت‌ شرکت بهره‌بردار معدن طلای اندریان/ با کسی تعارف نداریم
پرنیان از سلب صلاحیت شرکت بهره بردار معدن طلای اندریان در این استان خبر داد.

به گزارش شمس، صابر پرنیان در حاشیه نشست خبری هیات نظارت بر انتخابات اتاق بازرگانی آذربایجان شرقی اظهار داشت: شرکت بهره بردار این معدن ارزشمند به علت برداشت غیراصولی و تضییع ماده معدنی سلب صلاحیت شده و به زودی این جکم اجرایی می شود.

وی با بیان اینکه در بخش معدن دیگر با کسی تعارف نداریم تاکید کرد: متاسفانه در بخش معادن آذربایجان شرقی غفلت های زیادی صورت گرفته لذات به سمت خلع ید بهره برداران متخلف پیش می رویم.

رئیس سازمان صمت آذربایجان‌شرقی از نظارت شدید اداره کل صمت بر وضعیت بهره برداری از معادن استان خبر داد و افزود: درحالیکه در سال گذشته ۸۵۰ میلیارد تومان به عنوان حقوق دولتی از معاون استان دریافت شده بود این رقم در ۱۰ ماه امسال به دو هزار و یکصد میلیارد تومان رسیده است.

وی از کسب رتبه نخست شفافیت معادن در کشور خبر داد و گفت: تمام معادن استان در سامانه برخط جامع تجارت ثبت شده و بدین ترتیب ضمن شفاف سازی تمام فعالیت های صورت گرفته از هرگونه تخلف یا سواستفاده نیز جلوگیری خواهد شد.

پرنیان با بیان اینکه معادن آذربایجان شرقی در سایه صنعت قرار گرفته و سرمایه گذاری در این بخش مورد غفلت واقع شده است تصریح کرد: به زودی ۲۲۶ محدوده جدید معدنی در استان فعال می شود.

یادآور می‌شود، برداشت های غیراصولی از معادن به ویژه در منطقه قره داغ (ارسباران) موجب تخریب گسترده محیط زیست و تضییع مواد معدنی در این منطقه شده و موجبات اعتراض مردم، رسانه ها و نیز فعالان محیط زیست را پدید آورده است.

انتهای پیام/