سلبریتی‌هایی که نمک خوردند نمکدان شکستند/ متولیان فرهنگی و آموزشی پاسخگو باشند
سلبریتی‌هایی که نمک خوردند نمکدان شکستند/ متولیان فرهنگی و آموزشی پاسخگو باشند
عضو هیات علمی دانشگاه‌های تبریز گفت: متاسفانه در اغتشاشات اخیر آشکارا دیدیم برخی‌ سلبریتی‌ها که با بیت المال و هزینه ملت رشد کرده و چهره شده‌اند، مقابل کشور و آرمان‌های انقلاب ایستادند.

به گزارش شمس، عزیز جوانپور ضمن واکاوی ریشه‌ها و دلایل فتنه‌ها و آشوب‌های گاه و بیگاه در کشور اظهار داشت: دشمنان به دلیل کینه‌ها و شکست‌های متعدد از جمهوری اسلامی ایران در منطقه و در همه حوزه‌ها در چهل سال گذشته همواره به دنبال انتقام و استفاده از هر فرصت و نقطه ضعفی برای ضربه زدن و در نهایت براندازی نظام هستند و این موضوعی واضح و بلاشک است و در آشوب‌های اخیر نیز همین خط فکری به وضوح دیده می‌شود.

وی ادامه داد: وقتی آمریکا به عراق و افغانستان حمله می‌کند تروریست نیست اما جنگ روسیه با اوکراین یک اقدام تروریستی محسوب می‌شود و دلیل آن قبضه بودن فضای مجازی و قدرت رسانه‌ای در دست استکبار است و از همین  قدرت و تمام ابزارها نیز برای شکست نظام جمهوری اسلامی استفاده می کنند.

رئیس سابق دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان شرقی تصریح کرد: آشوب‌های اخیر نیز مانند همه موارد مشابه قبلی هر چند زمینه و بستر داخلی دارند اما این دلایل تنها نقطه شروع اغتشاشات است و در مورد اخیر این آشوب‌ها به بهانه فوت مرحوم امینی آغاز شد اما پس از آن هدایت این جریان به دست دشمنان همیشگی و با استفاده از قدرت رسانه ای صورت گرفت.

وی در خصوص نقش برخی عوامل داخلی از جمله چهره‌های هنری و ورزشی در این آشوب‌ها نیز گفت: متاسفانه برخی از این افراد که وابستگی فکری به غرب دارند، در آشوب های اخیر خواه آگاهانه یا ناآگاهانه نقش نیروی پیاده نظام دشمن را در آشوب ها ایفا کردند و این امر نیز از آنجا ناشی می‌شود که کشور ما با وجود تاکیدات مقام معظم رهبری همچنان در دو حوزه فرهنگ و اقتصاد با ضعف‌هایی روبروست و دشمن نیز از این نقطه ضعف‌ها برای اجرای توطئه‌های خود استفاده می‌کند.

جوانپور افزود: در زمان جنگ موشک باران شهرهای ایران از سوی رژیم بعث عراق با هدف فشار به مردم و در نتیجه پایان جنگ با استفاده از این اهرم فشار صورت می‌گرفت اما چون بنیان فرهنگی کشور قوی بود، مردم در مقابل زیر بمباران راهپیمایی می‌کردند و شعار جنگ جنگ تا پیروزی سر می دادند.

وی تأکید کرد: اما باید بپذیریم اقدامات لازم را برای آماده سازی مردم و به ویژه جوانان و نوجوانان امروز در مقابل بمباران فرهنگی و عکس العمل درست به چنین آشوب‌ها و اغتشاشاتی انجام نداده‌ایم و کمرنگی مسایل تربیتی و فرهنگی در مجموعه های متولی همچون آموزش و پرورش موجب تسلط جریان فرهنگی غربی به این بخش‌ها شده و نتیجه آن را در چنین بزنگاه هایی می‌بینیم.

جوانپور با تاکید بر اینکه متولیان فرهنگی و آموزشی باید در قبال این کم کاری ها پاسخگو باشند، گفت: کم توجهی به هنر انقلابی و متعهد در راستای اهداف نظام متعالی جمهوری اسلامی از سوی صدا و سیما و مسئولان مربوطه در این حوزه باعث شده بسیاری از فعالان این عرصه بصیرت لازم را در قبال موضوعات جامعه نداشته باشند و متاسفانه در اغتشاشات اخیر آشکارا دیدیم برخی‌ سلبریتی‌ها که با بیت المال و هزینه ملت رشد کرده و چهره شده اند، مقابل کشور و آرمان های انقلاب ایستادند.

وی تلاش برای تشدید دو قطبی سازی جامعه را سیاست بروز شده دشمنان دانست و افزود: اغتشاشات اخیر که ابتدا به بهانه درگذشت یک خانم شروع شد، در ادامه با هدایت جریان هایی مشخص و مسبوق به سابقه به سمت تقسیم جامعه به دو دسته طرفدار و مخالف حجاب رفت چون دشمن با ایجاد فضای فضای تنش و قرار دادن مردم در مقابل هم به وحدت ملی ضربه بزند و با دسته بندی مردم به دنبال تضعیف یکپارچگی و اتحاد ملی است.

این چهره علمی و  فرهنگی خاطرنشان کرد: هدف از این اغتشاشات این است که نظام را مجبور به عقب نشینی از جبهه فرهنگی کنند چون شاکله انقلاب و جمهوری اسلامی ایران فرهنگی است و متأسفانه دولت‌ها به ویژه در هشت سال گذشته و در دولت روحانی در حوزه‌های فرهنگی و اقتصادی با وجود بودجه های کلان در حوزه فرهنگ و فرصت های مغتنم اقتصادی کار چندانی نکرده‌اند.

وی گفت: در اوایل انقلاب در بعد نظامی ضعف داشتیم که با ورود خود مقام معظم رهبری امروز به قدرتی بلامنازع در این حوزه بدل شده ایم و دشمنان حتی خیال حمله نظامی را هم نمی کنند و باید در حوزه های فرهنگی و اقتصادی نیز به این مرحله از اقتدار می رسیدیم اما با وجود تاکیدات رهبری در این حوزه ها با ضعف روبه‌‍رو هستیم و حتی در دولت قبلی کارشناسان دولتی موضوع اقتصاد مقاومتی را تمسخر می کردند.

جوانپور تصریح کرد: دشمن نیز به خوبی متوجه این ضعف شده و با توطئه‌هایی چون افزایش تحریم‌ها و ایجاد آشوب و اغتشاشات به دنبال ضربه زدن به کشور و ملت ایران اسلامی است اما خوشبختانه دولت انقلابی سیزدهم جراحی اقتصادی را در حالی شروع کرده که دولت‌های قبلی حتی جرات فکر کردن به اجرای چنین سیاست‌هایی را نداشتند و هر چند این اقدام بزرگ تبعاتی نیز دارد اما در آینده اثرات خود را نشان خواهد داد.

انتهای پیام/