سلامتی مردم مهم‌تر از برگزاری نماز عید فطر است/ برپایی نماز در مساجد را توصیه نمی‌کنیم
سلامتی مردم مهم‌تر از برگزاری نماز عید فطر است/ برپایی نماز در مساجد را توصیه نمی‌کنیم
امام جمعه تبریز با اشاره به شیوع کرونا در کشور و افزایش مبتلایان در تجمعات، گفت: سلامتی مردم مهم‌تر از برگزاری نماز عید فطر است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمد علی آل هاشم در گفت‌وگوی تلویزیونی با بیان اینکه نماز عید فطر در مصلای حضرت امام خمینی(ره) تبریز به دلیل کثرت جمعیت برگزار نمی‌شود، اظهار داشت: با اینکه همگی به عبادت و اطاعت خداوند متعال علاقه داریم اما سلامتی مردم از هر چیزی برای ما مهم‌تر است، بدین جهت راهپیمایی روز قدس نیز در هیچ جایی برگزار نشد و این نشانگر اهمیت دادن این نظام به سلامتی مردم است.

وی افزود: برپایی نماز عید فطر در ۹ شهری که در استان ما سفید اعلام شده بود و نماز جمعه هفته گذشته در آنجا برپا شد، بلا مانع است.

نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه برپایی نماز عید فطر در مساجد را توصیه نمی‌کنیم، خاطرنشان ساخت: بر اساس اعلام ستاد مبارزه با کرونا در صورت برپایی نماز در مساجد باید پروتکل‌های بهداشتی رعایت شده و از ماسک و یک چهارم ظرفیت مساجد استفاده شود.

وی توضیح داد: هر نمازگزار یک متر از سمت چپ و راست و یک متر از عقب و جلو با نمازگزار دیگر فاصله داشته باشد؛ باید هیئت امنای مسجد، پایگاه مقاومت، روحانی مسجد و انجمن اسلامی در خصوص برپایی نماز با رعایت تمامی پروتکل‌های بهداشتی به توافق برسند و در صورت رعایت این موارد، برپایی نماز فطر در مساجد بلامانع است.

انتهای پیام/