سقوط دولت مصدق نماد اعتماد به آمریکاست/ انتقام خون «شهید سلیمانی» زمانبر است
سقوط دولت مصدق نماد اعتماد به آمریکاست/ انتقام خون «شهید سلیمانی» زمانبر است
فعال سیاسی اصولگرا اظهار کرد: مصدق از پلی سقوط کرد که گمان می‌کرد از طریق آن مشکلات را طی کرده و دولت خود را مستقر خواهد ساخت اما کودتای 28 مرداد اثبات کرد به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

به گزارش خبرنگار شمس، «محمدعلی رامین» صبح سه‌شنبه در مراسم گرامیداشت روز دانشجو به میزبانی بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد اسلامی تبریز در تالار معلم، اظهار داشت: پس از کودتای ۲۸ مرداد خفقان کشور را فرا گرفته و در سراسر ایران اقتدای نوظهور آمریکایی حاکم شده بود بطوریکه کسی جرأت نفس کشیدن نیز نداشت! در چنین شرایطی واقعه‌ی ۱۶ آذر رخ داد.

وی روز دانشجو را نماد خودباوری، زمان‌شناسی و هوشیاری تاریخی فرزندان ایران در دانشگاه خواند و تصریح کرد: آمریکایی‌‎ها از دانشگاه می‌ترسیدند و برای همین دستور حمله به دانشگاه تهران را صادر کردند.

فعال سیاسی اصولگرا با اشاره به مذاکرات هسته‌ای ایران، یادآور شد: نخستین تجربه مذاکره ایران و آمریکا منجر به سقوط دولت مردمی مصدق شد. مصدق از پلی سقوط کرد که گمان می‌کرد از طریق آن مشکلات را طی کرده و دولت خود را مستقر خواهد ساخت اما کودتای ۲۸ مرداد این آرزوها را بر باد داد و اثبات کرد به دشمن نمی‌توان اعتماد کرد.

وی افزود: ۶۸ سال از آن زمان می‌گذرد و هنوز بعضی از دوستان ما آمریکا را منجی و یاور خود‌ می‌دانند و حاضرند ۸ سال کشور را تعطیل و همه فرصت‌ها را به تهدید تبدیل کنند؛ به‌راستی که تجربه ۸ ساله دولت قبل عبرتی برای آیندگان است.

رامین در پاسخ به انتقاد یکی از دانشجویان حاضر و اعتراض به عدم تحقق وعده‌ی انتقام سخت از آمریکا بعد ترور شهید سلیمانی، خاطرنشان کرد: سردار نه یک فرد بلکه مکتب آزادی بخش جهان بود، اگر کسی یک نفر را در جبهه استکبار جهانی و مزدورانشان را در هر جای جهان در حد و اندازه‌ی شهید سلیمانی پیدا کرد، بنده خودم از او انتقام می‌گیرم.

وی متذکر شد: بعضی انتقام‌ها زمان می‌برد، در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ دانشجویان شجاع و دین‌دار، جاسوس‌خانه‌ی آمریکا را دستگیر کردند، آمریکا ۴۰ سال است تلاش می‌کند دانشجویان مارا ناامید و بدون چشم‌انداز کند و نگاه وسیع و عمیق و بلند دانشجوی مارا بگیرد.

انتهای پیام/