رعایت افزایش ۲۵ درصدی اجاره/ مرجع رسیدگی به شکایت مستاجران دستگاه قضاست
رعایت افزایش ۲۵ درصدی اجاره/ مرجع رسیدگی به شکایت مستاجران دستگاه قضاست
اسحقی‌نژاد گفت: طبق مصوبه سران قوا میزان سقف مجاز افزایش اجاره‌ها در تبریز ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است و در صورت اختلاف مابین موجر و مستاجر، شورای حل اختلاف و قوه قضاییه می‌توانند قانوناً به موضوع ورود و رسیدگی کنند.

«مهدی اسحقی‌نژاد» در گفت‌وگو با خبرنگار اقتصادی شمس، در خصوص الزام موجران به رعایت مصوبه سران قوا در خصوص اجاره‌بها اعلام کرد: بر اساس مصوبه سران قوا توافق شده است تا اجاره در تمامی استان‌های کشور بر اساس سقف افزایشی باشد که میزان سقف مجاز افزایش اجاره‌ها در تبریز ۲۵ درصد و در سایر شهرها حداکثر ۲۰ درصد است.

وی با تاکید بر آن‌که موجران نباید مستاجران را وادار به تخلیه کنند، تصریح کرد: در صورت اختلاف مابین موجر و مستاجر، شورای حل اختلاف و قوه قضاییه می‌توانند قانوناً به موضوع ورود و رسیدگی کنند.

معاون مسکن و ساختمان اداره کل راه و شهرسازی آذربایجان‌شرقی در پاسخ به این سوال که آخرین وضعیت مساکن مهر شهر جدید شهریار چگونه است، گفت: در بحث تأمین اراضی شهر جدید شهریار باید مجوزهایی گرفته می‌شد که هم‌اکنون به‌جد پیگیر هستیم و در حال حل و فصل است. بخشی از اراضی طرح نهضت ملی مسکن در این شهر مشخص شده و امیدواریم به‌زودی عملیات اجرایی آن با محوریت شرکت عمران شهر جدید سهند شروع شود.

وی اشاره‌ای نیز به طرح اقدام ملی شهرک باغمیشه داشت و عنوان کرد: احداث ساختمان در اراضی شهرک باغمیشه تبریز با کارگزاری ستاد اجرایی فرمان امام (ره) انجام می‌گیرد و کار مسکوت نمانده، تنها بخشی از این ساختمان‌ها به‌علت لزوم توجه به نکات ایمنی از جمله رعایت مطالعات ژئوتکنیک مقرر شده در بخش دیگری از همان سایت که مورد تایید آزمایشگاه‌های فنی و مکانیک خاک باشد، جانمایی شوند.

اسحقی‌نژاد در پایان بیان داشت: امیدواریم سریعاً با حل این مسائل، کار احداث این ساختمان‌ها نیز با قدرت شروع شود.

انتهای پیام /