سفر آقای رئیسی به سوریه گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ۲ کشور است
سفر آقای رئیسی به سوریه گام مهمی در توسعه روابط اقتصادی و فرهنگی ۲ کشور است
متفکرآزاد گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه سرآغاز فصل جدیدی از روابط در سطوح اقتصادی و فرهنگی ایران با سوریه است.

به گزارش شمس، روح‌الله متفکرآزاد نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی با اشاره به سفر رئیس جمهور کشورمان به سوریه گفت: سفر آقای رئیسی به سوریه سر آغاز فصل جدیدی از روابط بین دو کشور در سطوح اقتصادی فرهنگی و غیره به شمار می رود.

وی افزود: حدود ۱۳ سال است که جبهه مقاومت به رهبری جمهوری اسلامی ایران در سوریه فعالانه حضور دارد و به دفاع از این سرزمین در مقابل توطئه‌های آمریکا و متحدانش می‌پردازد و امروز زمان آن است که ثمره این حضور و دفاع از سوریه و منطقه برداشت شود.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی اظهار داشت: با توجه به مشترکات دو ملت ایران و سوریه به ویژه در حوزه فرهنگی دو کشور می‌توانند روابط گسترده‌ای را در حوزه‌های مختلف به ویژه فرهنگی و اقتصادی با یکدیگر داشته باشند.

متفکر آزاد خاطرنشان‌کرد: سفر آقای رئیسی به سوریه و گسترش روابط دو کشور در حوزه مسائل اقتصادی هم به نفع ایران است و هم سوریه؛ چراکه دو کشور می‌توانند از ظرفیت‌های یکدیگر در این رابطه استفاده کنند. سوریه بازار مناسبی برای کالاهای مرغوب ایرانی است و این کشور می‌تواند از ظرفیت‌ها و توان صنعتی و اقتصادی جمهوری اسلامی ایران استفاده کند.

وی افزود: موفقیت کشورها و ملت‌های منطقه در گرو همکاری و تعامل بین آنهاست و ما نباید اجازه دهیم که بار دیگر کشورهای فرامنطقه‌ای با دخالت در امور کشورهای منطقه، مانع توسعه و پیشرفته ملت‌ها در غرب آسیا شوند.

نماینده مردم تبریز در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: جمهوری اسلامی ایران با تکیه بر ظرفیت‌ها به ویژه در حوزه نیروی انسانی که در اختیار دارد می‌تواند در حوزه‌های مختلف عمرانی، صنعتی و غیره کمک‌های قابل توجهی را به سوریه داشته باشد و از ظرفیت‌های اقتصادی موجود در این کشور نیز به نفع خود استفاده کند.

بر اساس این گزارش، رئیس جمهور کشورمان پیش از ظهر امروز در صدر هیئت بلندپایه اجرایی به کشور سوریه سفر کرد.

انتهای پیام/