سرنوشت نامعلوم مدارس در سال تحصیلی جدید/ تکاپوی مدارس خصوصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان!
سرنوشت نامعلوم مدارس در سال تحصیلی جدید/ تکاپوی مدارس خصوصی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان!
از آنجا که احتمال برگزاری مدارس به صورت غیرحضوری وجود دارد، مدارس غیرانتفاعی تبریز به انحاء مختلف و با تاکید بر اینکه ما از برگزاری مدارس به صورت حضوری خبر دارند از والدین بیانیه‌ی ثبت‌نام می‌گیرند تا مبادا راهی مدارس دولتی شوند.

اجتماعی شمس: درحالی که پیش از این بازگشایی زودهنگام مدارس سراسر کشور جهت برگزاری کلاس‌های جبرانی قبل از آغاز سال تحصیلی جدید مطرح بود حال با شیوع دوباره کرونا و افزایش آمار مبتلایان این بیماری، برگزاری سال تحصیلی جدید نیز در هاله‌ای از ابهام قرار گرفته است.

یکی از والدین در این باره به خبرنگار شمس می‌گوید: فرزندم تنها ۳ ماه در مدرسه غیرانتفاعی درس خواند که چندین روز آن نیز با بارش برف و برودت هوا تعطیل بود و مدرسه مبلغی از ۵ میلیون تومان دریافتی را بازنگرداند، اکنون نیز برای ثبت‌نام مجدد او در مدرسه غیردولتی در شرایط فعلی مردد هستیم.

وی می‌افزاید: اگر قرار باشد مدارس در سال تحصیلی جدید نیز تعطیل باشند و آموزش مجازی در دستور کار قرار گیرد دیگر دلیلی برای ثبت‌نام دانش‌آموزان در مدارس خصوصی وجود ندارد.

اما فتحی، از مدیران مدارس غیرانتفاعی در تبریز به شمس می‌گوید: بنابر اعلام مسئولان مدارس در مهرماه بازگشایی می‌شوند و ما مشکلی جهت ثبت‌نام نداریم.

همین امروز بود که معاون وزیر آموزش و پرورش اعلام کرد راهکارهای بازگشایی مدارس به صورت حضوری و نیمه حضوری در دست بررسی است، موضوعی که نشان می‌دهد مسئولان نیز از آینده و پایان کرونا تا مهرماه مطمئن نیستند!

در شرایطی که روزانه بیش از ۲ هزار و ۵۰۰ مورد کرونایی جدید در کشور ثبت می‌شود والدین نگران سلامتی فرزندان خود هستند و با برگزاری حضوری کلاس‌ها تا پایان کرونا مخالفند.

انتهای پیام/