سرما جان زلزله‌زدگان بی‌پناه آذربایجان را تهدید می‌کند/ آقای روحانی به میانه و سراب بیایید!
سرما جان زلزله‌زدگان بی‌پناه آذربایجان را تهدید می‌کند/ آقای روحانی به میانه و سراب بیایید!
نماینده مردم سراب در مجلس خطاب به رئیس جمهور خواستار بازدید وی از مناطق زلزله‌زده و تأمین کانکس و منازل موقت برای زلزله‌زدگان در آستانه فصل سرما شد.

به گزارش شمس، یوسف داودی در نشست علنی صبح امروز (سه شنبه، ۲۸ آبان ماه) مجلس شورای اسلامی در نطق میان دستور خود اظهار داشت: متأسفانه ایران جزء ۱۰ کشور آسیب پذیر و بلاخیز جهانی است و سابقه و تاریخچه زلزله در ایران بعد از انقلاب نشان می‌دهد که هر ۵ سال، یک بار زلزله مهیب و هولناکی با تلفات انسانی زیاد و صدمات اقتصادی فراوان اتفاق می‌افتد.

وی افزود:  نمی‌توانید استانی را پیدا کنید که طعم تلخ زلزله را نچشیده باشد و ۱۰ زلزله مهیب در ۴۱ سال گذشته در کشور ما، نمایانگر این است که ایران به شدت سرزمین زلزله خیزی بوده که در اثر وقوع زلزله بارها لرزیده است.

عضو کمیسیون کشاورزی مجلس با بیان اینکه در زلزله سراب و میانه هزاران میلیارد تومان آسیب به مردم مظلوم و محروم این شهرستان‌ها وارد شده است، توضیح داد: عزیزانی خانواده، فرزندان، هستی و سرمایه خود را از دست داده‌اند و زندگی آن‌ها ویران شده و بیش از ۵ هزار خانه مردم و محل نگهداری دام‌ها در روستاهای منطقه آسیب جدی دیده و نیاز به بازسازی دارد.

وی خاطرنشان ساخت: فقدان سرپناه، سرمای شدید زودرس و طاقت فرسا و بارش برف، استرس و وحشت و خطر ابتلا به بیماری‌ها، زندگی و جان مردم در مناطق زلزله زده شهرستان سراب را تهدید می‌کند.

نماینده مردم سراب در مجلس شورای اسلامی متذکر شد: از رئیس جمهور به صورت جدی می خواهم فورا دستور تأمین کانکس مورد نیاز، آواربرداری، ساخت منازل موقت و تأمین مالی و دام‌های از بین رفته مردم زلزله زده و تأمین گرمایش مناسب برای زلزله زدگان را صادر کرده و شخصا از مناطق زلزله زده سراب و میانه بازدید کند تا از رنج و درد آسیب دیدگان مظلوم زلزله سراب و میانه تا حدی کاسته شود.

انتهای پیام/