سراب پس از «باخرز» سردترین شهر کشور شد/ از هفته آینده منتظر افزایش دما باشید
سراب پس از «باخرز» سردترین شهر کشور شد/ از هفته آینده منتظر افزایش دما باشید
رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در ۲۴ ساعت گذشته شهرستان سراب با دمای منفی ۲۷ درجه سانتی گراد پس از شهر باخرز، برای سومین روز متوالی سردترین شهر کشور شد.

به گزارش شمس، محمد امیدفر افزود: در این بازه زمانی شهرهای باخرز و فریمان هر ۲ از استان خراسان رضوی به ترتیب با دمای منفی ۲۸.۵ و ۲۶.۵ درجه سانتی گراد در رتبه های اول و سوم سردترین شهرهای کشور بودند.

وی با بیان اینکه دمای هوای سراب نسبت به روز گذشته تغییری نکرده است، اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته جلفا با دمای مثبت پنج درجه سانتی گراد به عنوان گرمترین شهر استان ثبت شده است.

رییس گروه پیش بینی اداره کل هواشناسی آذربایجان‌شرقی گفت: در این بازه زمانی دمای تبریز در سردترین زمان به منفی ۹ درجه سانتی گراد و در گرمترین زمان به منفی سه درجه زیر صفر رسید و دمای فعلی آن ( ساعت ۹ و ۲۰ دقیقه) منفی ۹ درجه سانتی گراد است.

امیدفر، با اشاره به ادامه برودت هوا تا فردا جمعه در استان، ادامه داد: از اوایل روز شنبه هفته آینده با خروج توده هوای سرد سیبری از جو استان، دمای هوا به صورت نسبی روند صعودی به خود خواهد گرفت و با افزایش حدود پنج درجه ای به دمای نرمال یک هفته گذشته خود بازمی گردد.

وی با بیان اینکه به علت برودت هوا در روزهای آینده، لغزندگی و اختلال در تردد وسایل نقلیه در جاده ها به ویژه مناطق کوهستانی دور از انتظار نیست از رانندگان و مسافران خواست از انجام سفرهای غیرضروری خودداری کرده و در صورت ضرورت خودرو خود را به تجهیزات زمستانی مجهز کنند و پوشاک زمستانی به همراه داشته باشند.

انتهای پیام/