سخنانم غیر مسئولانه تحریف و تیتر غیرواقعی انتخاب شده است/طرح رتبه بندی معلمان را از خطر حذف نجات دادیم
سخنانم غیر مسئولانه تحریف و تیتر غیرواقعی انتخاب شده است/طرح رتبه بندی معلمان را از خطر حذف نجات دادیم
نماینده مردم ورزقان در مجلس شورای اسلامی در واکنش به انتشار تحریف شده صحبت هایش در خبرگزاری رکنا، خواستار رعایت اخلاق و امانتداری در انعکاس اخبار و گزارش ها از سوی رسانه ها شد.

به گزارش شمس، الهوردی دهقانی در گفت و گو با خبرنگاران، با اعلام این که مصاحبه منتشر شده اخیر از بنده با روح اصلی و محتوای واقعی گفت و گو مغایر و متفاوت است خاطرنشان کرد: مصاحبه اخیر بنده با تیتر و محتوایی غیر واقعی و با هدف تامین خواسته های نامشروع رسانه مذکور منحرف و باعث تهییج، گلایه و آزردگی همکاران فرهنگی من شده است که این کار، اقدامی غیراخلاقی و ناپسند است.

وی با اعلام این که “من خودم یک معلم و فرهنگی هستم” افزود: مگر می شود و یا می توانم از خواسته های همکاران خدوم و شریفم بی خبر بوده و نسبت به مشکلات آنان بی تفاوت باشم، در حالی که به همراه دیگر نمایندگان مجلس، تلاش های بسیاری برای تصویب و عملیاتی شدن طرح رتبه بندی معلمان انجام داده ایم.

دهقانی با اشاره به این که سال ها با همین حقوق و مزایای معلمی زندگی کرده و از زیر و بم مشکلات مطلع هست خاطرنشان کرد: خبرنگار رکنا از تجمع معلمان در یک مکان خاص سوال کرد و من هم در پاسخ اعلام کردم که من از تجمع همکاران در یک مکان خاص خبر ندارم و درخواستشان را هم نمی‌دانم نه این که از مطالبات بحق و قانونی همکارانم بی خبر باشم.

نماینده ورزقان افزود: معترضین به عدم اجرای طرح رتبه بندی، بخش دیگری از همکاران فرهنگی هستند که کارکنان و کارمندان غیر آموزشی، نوسازی مدارس و دیگر بخش های غیر آموزشی را شامل می شوند که اساسا مشمول طرح رتبه بندی نمی شوند و اعتراضات این دسته از فرهنگیان نیز در جریان است.

دهقانی در بخش دیگری از سخنان خود اعتراض به عدم اجرای طرح رتبه بندی از سوی معلمان و فرهنگیان را حق طبیعی و صنفی آنان دانست و افزود: متاسفانه مجلس، به دلیل برخی فشارها، محدودیت های کاری و فاصله طرح با خواسته ها و مطالبات معلمان، نتوانست در روند بررسی و تصویب طرح، بیش از این کاری انجام دهد، هرچند از دست دادن همین فرصت برای تامین بخشی از مطالبات صنفی فرهنگشان نیز منطقی نبود.

وی تصریح کرد: طبیعتا هر قانون و مصوبه ای تامین کننده همه حقوق و مطالبات اقشار، صنوف و شهروندان نیست و طرح مصوب مجلس نیز از چنین شرایطی برخوردار است و طبیعی است که بخشی از معلمان و فرهنگیان معترض باشند.

دهقانی با اشاره به این که کل طرح رتبه بندی در خطر حذف از دستور کار مجلس بود افزود: این طرح با پافشاری و اصرار و پی گیری های ما در دستور کار مجلس قرار گرفت و من بارها در خصوص تخصیص و تامین بودجه ای ویژه برای وزارت آموزش و پرورش که یک وزارتخانه زیربنایی است، تذکر داده ام.

وی در عین حال گفت: فرصت های بسیاری پیش روی دولت و مجلس برای ترمیم حقوق و دستمزد کارکنان دولت قرار دارد و من امیدوارم، بخش باقی مانده مطالبات و حقوق معلمان و فرهنگیان عزیز در قالب طرح همسان سازی حقوق کارکنان دولت محقق شود.

نماینده ورزقان در مجلس شورای اسلامی در خاتمه ضمن تکذیب مجددا بخش تحریف شده اظهاراتش در مصاحبه با خبرگزاری رکنا خواستار رعایت اصل امانت داری، تقوا و اصول اخلاقی رسانه از سوی برخی خبرنگاران و رسانه ها شد.

انتهای پیام /