ساماندهی وانتی‌ها جرقه‌ای شد!/ بجای رفع سد معبر گره ترافیکی ایجاد کردند
ساماندهی وانتی‌ها جرقه‌ای شد!/ بجای رفع سد معبر گره ترافیکی ایجاد کردند
فریدون بابایی اقدم گفت: در خصوص ساماندهی وانت‌بارها نباید تصمیمات جرقه‌ای داشته باشیم و باید کارشناسی و مطالعه شده عمل کنیم.

«فریدون بابایی اقدم» در گفت‌و‌گو با خبرنگار شمس، در خصوص طرح ساماندهی وانت‌بارها اظهار کرد: روز یکشنبه در صحن علنی شورا هم بر ضرورت ساماندهی وانت بارها در سطح شهر تاکید کردم و به‌صورت خاص اشاره کردم که وجود وانت بارها در تقاطع خیابان پرزوربناب و چایکنار به یک معضل جدی ترافیکی تبدیل شده که شهروندان به شدت از این موضوع گله مندند.

وی افزود: متأسفانه در این قسمت از شهر، یک مکانی را بدون استعلام از پلیس و معاونت حمل و نقل و ترافیک و مشورت با سایر ارگان‌های ذیربط در نظر گرفته‌اند و بجای ساماندهی، باعث ایجاد گره کور ترافیکی شده‌اند.

رییس کمیسیون شهرسازی و معماری با انتقاد از تصمیمات غیرکارشناسی و غلطی که باعث سلب آسایش مردم می‌شود و بعضا هم کوتاه‌مدت و مقطعی‌ست، گفت: ما از قبل بحث مکان‌یابی غلط را مطرح و تذکر داده‌ بودیم، در سال‌های قبل هم تصمیمات غلط این چنینی گرفته شده بود که مثلا برای ساماندهی وانت‌بارها کانکس تهیه کردیم و الان همان فرد هم کانکس را دارد و هم در جای دیگری فعالیت می‌کند و مشکلات ما هم پابرجاست.

بابایی اقدم ادامه داد: در خصوص بند بيستم ماده پنجاه و پنجم قانون شهرداري کم کاری صورت گرفته است، ما سازمان میادین و ساماندهی مشاغل شهری داریم و این‌ها قدم خاصی در این خصوص برنمیدارند و کوتاهی می‌کنند.

وی تصریح کرد: نباید تصمیمات جرقه‌ای داشته باشیم و باید کارشناسی و مطالعه شده، مکان‌های خاصی را در تمام شهر در نظر بگیریم و در اختیار وانت‌بارها قرار دهیم.

عضو شورای شهر تبریز در خصوص ساماندهی دست‌‎فروشان نیز بیان داشت: موضوع دست‌فروشان کمی متفاوت است، ما در ایام کرونایی مشکلات اقتصادی فراوانی بخصوص در گروه‌های آسیب‌پذیر داشتیم و در تلاش بودیم رعایت حال این بخش از شهروندان را کنیم.

وی در پایان خاطرنشان ساخت: در قلب محلات با مقوله ضایعاتی‌ها روبرو هستیم، همه این‌ها اقتصاد غیررسمی و بخشی شهر ما هستند و این موضوعی‌ست که مجموعه شورا و شهرداری بایستی روی این مورد کار کارشناسی و دقیق کنند و سیاست‌گذاری انجام شود.

انتهای پیام /