سالمندان در طرح های توسعه شهری فراموش نشوند
سالمندان در طرح های توسعه شهری فراموش نشوند
عضو شورای شهر تبریز با تاکید بر اینکه نباید سالمندان در طرح های توسعه شهری فراموش شوند، گفت: لازم است تبریز را به عنوان شهر دوستدار سالمندان توسعه داد و نیازهای آنان را در طرح‌های توسعه‌ای شهری در نظر گرفت.

به گزارش شمس، فریدون بابایی‌اقدم در بازدید از  آسایشگاه خوبان تبریز با بیان اینکه تبریز همواره از شهر‌های پیشرو در نوع دوستی است گفت: بازدید از چنین مراکزی وظیفه شرعی و اجتماعی همه است چراکه این‌روز‌ها برای همه قابل لمس می‌باشد.

وی با بیان اینکه لازم است مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر، مطالعاتی را در خصوص بستر‌سازی زندگی بهتر سالمندان در تبریز شروع کند، گفت: برخی کاستی‌ها در زمینه توجه به زندگی راحت سالمندان در تبریز وجود دارد که همواره‌باید تلاش کنیم تبریز‌ را به عنوان شهر دوستدار سالمندان آماده‌سازی‌کنیم.

این عضو شورای شهر با اشاره به بررسی بودجه سال آینده شهرداری تبریز در شورای اسلامی شهر گفت: می‌توان در مناطق شهرداری برخی برنامه‌ها و بستر‌ سازی‌ها  را به صورت پایلوت‌ و آزمایشی برای سالمندان اجرا کرد و در راستای شهر دوستدار سالمندان قدم برداشت.

وی با اشاره به حضور نزدیک به ۱۰۰ نفر از همشهریان سالمند در آسایشگاه خوبان گفت: این مرکز در طول ۲۰ سال گذشته خدمات بسیار خوبی‌ به  شهروندان ارائه کرده است.

همچنین پروین جوادی، مدیرآسایشگاه خوبان نیز ضمن قدردانی از حضور عضو شورای اسلامی شهر تبریز در این مرکز گفت: این مجموعه سال ۷۲ به عنوان اولین آسایشگاه خصوصی کشور بعد از تهران اولین بار در تبریز راه‌اندازی و تاسیس شد و ظرفیت‌ آن ۲۲۰ نفر می‌باشد که در حال حاضر ۱۰۰ نفر سالمند در این مجموعه نگهداری‌می‌شوند که ۳۲ پرستار از این عزیزان مراقبت‌ می‌کنند.

در این بازدید که با حضور فریدون‌ بابایی‌اقدم عضو شورای شهر تبریز و نساج‌ شهردار منطقه ۵ صورت گرفت تصمیماتی  در خصوص احیای فضای سبز حیاط این مجموعه و تهیه آب خام برای آبیاری فضای سبز نیز اتخاذ شد.