ساغلام: امیدوارم پرسپولیس را شکست دهیم/ هوادارانمان مثل بازی با هوادار باشند
ساغلام: امیدوارم پرسپولیس را شکست دهیم/ هوادارانمان مثل بازی با هوادار باشند
سرمربی تیم فوتبال تراکتور ابراز امیدواری کرد که تیمش در بازی فردا مقابل پرسپولیس با سه امتیاز از زمین خارج شود.

به گزارش شمس، ارطغرل ساغلام در نشست خبری قبل از بازی تراکتور مقابل پرسپولیس در جمع خبرنگاران اظهار داشت: با توجه به ۸ امتیازی که در ۴ هفته اخیر کسب کردیم، خیالمان از بقا در لیگ برتر تا حدودی راحت شده است. ما فاصله خوبی با تیم‌های پایین جدول ایجاد کردیم، اما هنوز کارمان تمام نشده است و سه بازی دیگر پیش‌رو داریم.

وی افزود: من قبل از هر تمرین به بازیکنانم می‌گویم که احتمال دارد با سورپرایز مواجه شویم و به همین دلیل نباید کار را شُل بگیریم. سعی کردیم تا با برتری برابر ذوب‌آهن کار بقا را روی کاغذ تمام کنیم که با نتیجه مساوی اینگونه نشد اما خوشبختانه حریفان‌مان هم امتیاز از دست دادند و این نکته مثبتی برای ما بود.

سرمربی تیم فوتبال تراکتور با بیان اینکه بازیکنانمان برای بازی فردا انگیزه زیادی دارند، گفت: ان‌شاءالله با بردی که فردا مقابل پرسپولیس کسب خواهیم کرد، فصل پردردسرمان را با خاطره خوش به پایان می‌رسانیم. از طرفی، دو تیم در هفته‌های گذشته شرایط متفاوتی داشتند و می‌دانیم که تیم حریف نتایج خوبی کسب نکرده و از لحاظ روحی و روانی مشکل دارد.

ساغلام با اشاره به حساسیت دیدار فردا خاطرنشان کرد: همیشه مسابقات تراکتور و پرسپولیس بدون توجه به موقعیت دو تیم در جدول از اهمیت زیادی برخوردار بوده و یک جدال بزرگ است. خوشبختانه بازیکنان‌مان شرایط را درک می‌کنند و فردا با مسئولیت‌پذیری وارد زمین خواهند شد. امیدوارم که با جنگندگی بازیکنان و حمایت هواداران، پرسپولیس را شکست خواهیم داد و کار را تمام می‌کنیم.

وی تأکید کرد: پس از مدت زمان طولانی در بازی با مس با هوادارانمان دیدار کردیم و با کمک آنان به طلسم نبردن ۱۳ بازی پایان دادیم. هواداران‌مان در دیدار مقابل هوادار نیز دست ما را گرفتند و من از آن‌ها می‌خواهم تا در بازی فردا نیز کمک‌حال تیمشان باشند و انتظار دارم که از لحظه شروع تا پایان بازی تیم خود را حمایت کنند.

سرمربی تراکتور در خصوص حضورش در بازی تیم جوانان این باشگاه گفت: به هر دو تیم تراکتور و سپاهان تبریک می‌گویم. دو تیم با وجود رقبای سخت به فینال رسیده بودند و تیم‌های شایسته‌ای هستند. من معیارهایی نسبت به تیم‌های پایه دارم و انتظارم این است که بازیکنان تیم‌های پایه به بزرگسالان اضافه شوند. در این مورد، نگاه نتیجه‌گرایانه را قبول ندارم و فکر نمی‌کنم این نگاه فایده‌ای داشته باشد. اگر قهرمان شوید و حتی یک بازیکن هم نتوانید از تیم پایه به بزرگسالان معرفی کنید این قهرمانی هیچ ارزشی ندارد.

ساغلام در رابطه با غائبان تیمش برای بازی فردا عنوان کرد: وضعیت مصدومانمان بهتر شده است. ما در بازی قبلی از سعید واسعی استفاده کردیم و اکبر ایمانی هم تمرینات خود را با تیم شروع کرده و در لیست بازی فردا حضور دارد. اگر در طول بازی به کمک ایمانی نیاز داشته باشیم از حضورش استفاده خواهیم کرد. رزاق‌پور تنها محروم ما مقابل پرسپولیس است. ملاک ما برای انتخاب بازیکنان میزان آمادگی است و امیدوارم که شاگردانم در بازی فردا با تمام توانشان بازی کنند.

وی اذعان داشت: برخلاف تیم ما که خوب بسته نشده، حریف در این زمینه قوی‌تر عمل کرده و بازیکنان خوبی جذب کرده است. با این حال، من بر این باورم که فردا بازیکنانم با تلاش و دوندگی بیشتر، اشتباه کمتر و تمرکز بالا کمبودهایمان را پوشش داده و در راستای کسب پیروزی بازی خواهند کرد.

سرمربی تراکتور در پاسخ به سوال خبرنگار آناج مبنی بر اینکه با توجه به حیثیتی بودن این دیدار و نتایج اخیر دو تیم که به سود حریف بوده است، آیا از نظر روحی و روانی روی بازیکنان کار شده است یا خیر، بیان داشت: ما بعد از بازی مقابل ذوب‌آهن صحبت‌هایمان را با بازیکنان شروع کردیم. معتقدم که کار مربی برای ایجاد انگیزه و روحیه در بازیکنان در دیدارهایی مشابه با پرسپولیس راحت‌تر است. بازیکن مسئولیت‌پذیر باید برای چنین دیدارهایی انگیزه مضاعفی داشته باشد و البته که انتظار می‌رود برای تمام مسابقات با انگیزه باشد. ما در ۴ هفته گذشته از نظر کسب نتیجه عملکرد مناسبی داشتیم و اصلا دوست نداریم که این روند و جو خوبی که در تیم وجود دارد، خراب شود.

ساغلام یادآور شد: من از زمانی که سرمربی تراکتور شده‌ام با هیچ کدام از دو تیم استقلال و پرسپولیس بازی نکردیم و فردا اولین بار است که مقابل پرسپولیس قرار می‌گیرم. این بازی برای ما خیلی مهم است و سعی می‌کنیم با بهترین نتیجه از میدان خارج شویم. به نظرم نتیجه بازی فردا روی آینده کاری‌ام اهمیت چندانی ندارد.

وی گفت: موقعی که به تراکتور برگشتم، این تیم مقطع طولانی بود که نمی‌توانست ببرد و از نحوه بازی‌اش نیز هیچ کس راضی نبود. نمی‌خواهم از کسی انتقاد کنم ولی اعتماد به نفس بازیکنان کاملا داغون شده بود. از سویی، دیدگاهی که هواداران نسبت به باشگاه و بازیکنان داشتند، کاملا منفی بود. اعتماد بین بازیکنان و باشگاه از بین رفته بود و مشکلات اقتصادی نیز شرایط تیم را تحت الشعاع خود قرار داده بود.

سرمربی تراکتور متذکر شد: اعتقاد دارم سخت‌ترین دوره تاریخ تراکتور را سپری کردیم. ابتدای فصل پنجره نقل‌وانتقالات بسته بود، بازیکنان باکیفیت جدا شده بودند و بازیکنان جدید هم نمی‌توانستند به تیم کمک کنند. وضعیت تیم در جدول مشهود بود. وقتی به اینجا آمدیم فقط یک هدف داشتیم و آنهم این بود که تیم را در لیگ برتر حفظ کنیم و برای فصل بعد تیم خوبی ببندیم. در حال حاضر هدف اصلی ما قطعی کردن بقا در لیگ برتر است و وقتی خیال‌مان از بابت فصل بعد راحت شود با مسئولان باشگاه در مورد آینده صحبت خواهیم کرد.

وی در رابطه با صحنه گل تیم ذوب‌آهن در دیدار هفته گذشته که مردود اعلام شد، مطرح کرد: این سوال را در پایان بازی از من پرسیدند و چون صحنه را ندیده بودم، نظر ندادم ولی اگر صادقانه بگویم گل تیم ذوب‌آهن آفساید نبود. در فوتبال اشتباهات داوری زیاد رخ می‌دهد اما اگر سود و زیان داوری‌ها را بررسی کنیم، مطمئن باشید تراکتور بسیار متضرر شده است.

ساغلام در پاسخ به سوال خبرنگاری با این مضمون که «آیا در بازی فردا از بابت گلزنی تیمش نگرانی دارد یا خیر؟» گفت: این واقعیت را باید بپذیریم که اکنون در شرایطی نیستیم که در دفاع و حمله بدون نقص بازی کنیم. اما باید بگویم خوش‌شانس هستم زیرا از زمانی که به اینجا آمدم بازیکنانم برای هماهنگی و وفق دادن خودشان با سیستم و تفکرات کادرفنی حداکثر سعی و توانشان را انجام می‌دهند. تیم ما بازی به بازی بهتر شده است. حتما می‌دانید که یکی از مهمترین مسائل در فوتبال دویدن، سعی و تلاش و خوب دفاع کردن است اما بُعد دیگر بازی فوتبال فاز تهاجمی است که به کارهای تاکتیکی نیاز دارد. ما در این زمینه پیشرفت کرده‌ایم و از ضربات کرنر و ایستگاهی به گل رسیدیم؛ آقای عباس‌زاده احیاء شده و گل‌های خوبی می‌زند. امیدوارم که در بازی فردا مهاجمانمان موفق باشند.

سرمربی تراکتور در خاتمه با تأکید بر اینکه هواداران برای ما خیلی مهم هستند، ابراز داشت: هواداران نیروی بزرگی برای تراکتور محسوب می‌شوند. ما در دیدار مقابل هوادار با وجود اینکه دو بار عقب افتادیم اما با حمایت هواداران‌مان توانستیم دو بار به بازی برگشته و به پیروزی برسیم. انتظار دارم تا هواداران از ابتدا تا انتهای بازی ما را حمایت کرده و آنطور که شایسته تیم بزرگ تراکتور است، عمل کنند. هواداران در تمامی دقایق پشت بازیکنان باشند. هیچ‌گاه موضوعات منفی را نخواسته‌ایم. ما مثل شیر در میدان تلاش خواهیم کرد و از هوادارانمان هم می‌خواهم که تا لحظه آخر پشت تیم خود بوده و جو را برای تیم حریف در چارچوب بازی جوانمردانه مشکل کنند. امیدوارم که فردا مجموعه تراکتور از بازیکنان تا هواداران به گونه‌ای عمل کنند که برای فوتبال ایران مثالزدنی و الگو شوند.

انتهای پیام/