ساعی: نباید قبح برخی رفتارها را شکست/ جامعه اسلامی هنجارشکنی با بی‌حجابی را بر نمی‌تابد
ساعی: نباید قبح برخی رفتارها را شکست/ جامعه اسلامی هنجارشکنی با بی‌حجابی را بر نمی‌تابد
زهرا ساعی از هنجارشکنی و قبح‌شکنی عده‌ای در سد لفور به بهانه تفریح انتقاد و خواستار برخورد مقامات قضایی و انتظامی با عوامل این اتفاق ناخوشایند شد.

به گزارش شمس، زهرا ساعی صبح امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران با ابراز تاسف از هنجارشکنی در سد لفور با بیان اینکه توسعه گردشگری و صنعت توریسم نباید منجر به بی‌حرمتی به ارزش‌ها شود، اظهار داشت: تمامی افراد باید مقید به حفظ ارزش‌های دینی و اسلامی باشند.

وی با تاکید بر ضرورت حفظ و رعایت هنجارها، افزود: ایران کشوری اسلامی و دینی است و منافاتی ندارد افراد در عین حال که پوشش مناسب دارند به گشت و گذار تفریح و شادی بپردازند و تاکنون نیز به این صورت بوده است.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو با بیان اینکه حتی الزاماتی برای توریست خارجی پیش‌بینی شده و تاکنون اصول و هنجارها رعایت گردیده است، خاطرنشان کرد: نیاز است مراجع قضائی مانند نیروی انتظامی، دستگاه قضا و دادستانی ورود جدی به این موضوع داشته باشند و با هنجارشکنان با قاطعیت برخورد کنند.

وی یادآور شد: در برخی موارد چنین اقداماتی هدایت شده بوده و برخی به دنبال ایجاد جوی در مناطق گردشگری کشور برای قبح شکنی و هنجارشکنی هستند و نباید اجازه چنین اقداماتی به آنها داده شود.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس دهم با تاکید بر اینکه قبح برخی مسائل نباید در کشور ریخته شود، توضیح داد: مردم مناطق گردشگرپذیر و ساحلی دوست دارند امنیت اجتماعی، فرهنگ، آداب و رسومشان حفظ شود و تمایل ندارند فرهنگ بومی و تربیت فرزندشان با مشاهده چنین هنجارشکنی‌هایی دچار خدشه شده و آسیب ببیند.

وی تصریح کرد: نباید از کنار این دست موضوعات به سادگی گذشت؛ متاسفانه این هنجارشکنی در عید سعید فطر که عید دینی و شرعی ماست و بعد از ۳۰ روز ترک محرمات و انجام واجبات را داشتیم اتفاق افتاده و به طور قطع رسانه‌های بیگانه به برخی از این هنجار شکنی خط می‌دهند.

زهرا ساعی با بیان اینکه ما جامعه‌ای هستیم که الگوها و فرهنگ های مختص به خود را داریم و خانواده‌ها نیز خواستار رعایت امنیت اجتماعی و هنجارها هستند، اذعان داشت: اگر افرادی می‌خواهند با شکل و شمایل دیگری و با برداشتن حجاب هنجار شکنی و تصاویر خود را در فضای مجازی منتشر کنند به هیچ وجه جامعه اسلامی ما چنین رفتارهایی را بر نمی‌تابد.

انتهای پیام/