سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ارکان توسعه استان است/ این سازمان باید دستگاه های اجرایی را موظف به پاسخگویی کند
سازمان مدیریت و برنامه ریزی از ارکان توسعه استان است/ این سازمان باید دستگاه های اجرایی را موظف به پاسخگویی کند
استاندار آذربایجان شرقی در آیین تودیع و معارفه رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان اظهار کرد: این سازمان از ارکان توسعه استان و همه دستگاه های اجرایی متاثر از این سازمان هستند.

به گزارش خبرنگار شمس، عابدین خرم روز پنج شنبه در آیین تودیع و معارفه رئیسان قبلی و جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی اظهار کرد:  معتقدم اگر این سازمان پاینده و پویا باشد، می‌تواند همه مجموعه های استانی را همانند لوکوموتیو پشت سر خود بکشد.

وی با بیان اینکه سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان مرجعی‌ست برای همه کسانی که می خوانند در ابعاد اقتصادی، فرهنگی و تولید نقشی داشته باشند، افزود: خاصیت اثر بخشی این سازمان بسیار بالاست و باید یکی از اهدافشان این باشد که مجموعه ها را از روزمرگی نجات دهند و آنها راهبری کنند.

استاندار آذربایجان شرقی با اشاره به اینکه این سازمان دسترسی به آمار و دستاوردهای استانی را آسان‌تر کرده است، ادامه داد: با استفاده از این آمار ها میتوان برای رسیدن به اهداف توسعه استان کمک کرد.

وی اضافه کرد: نخبگان استان تلاش کردند و سندی برای توسعه به دست اورند، اما اجرایی کردن آن نیز باید اهمیت داشته باشد، برنامه محور بودن الزام است و برای تحقق سهم استان از سهم تولید ناخالص باید تلاش کرد و قطعا نظارت بر طرح آمایش این سند باید دنبال شود.

این مقام مسئول افزود: سازمان مدیریت و برنامه ریزی آذربایجان شرقی باید باز مهندسی منابع استانی داشته باشد و دستگاه های اجرایی را موظف به پاسخگویی طبق مصوبات اعتبارات کند.

وی با اشاره به ظرفیت سازی برای بهره مندی از بخش خصوصی، گفت: قلک دولت منابع مشخصی دارد و این سازمان با کاهش هزینه ها و تشخیص نیازهای واقعی استان، برنامه ریزی های لازم را انجام دهد، اعلام نیاز کند و صندوق ذخیره نیازها مدیریت شود.

خرم با اشاره به  فرصت های بی بدیل استان، گفت: بانک ها منابع را در اختیار می گذارند اما باید پیگیری و دنبال شود.

وی با بیان اینکه فعال سازی صنایع پایین دست و زود بازده بودن اشتغال، مانع زدایی برای تولید در زمره فعالیت های این سازمان است، ادامه داد: موانعی داریم که باید به کمک سازمان رفع و راهبری شود.

استاندار با اشاره به اینکه اکوسیستم فناوری استان نیازمند توسعه است و مراکز نوآوری باید فعال شود، افزود: متاسفانه استان در این حوزه  ضعیف عمل کرده است و سازمان مدیریت و برنامه ریزی نیز باید نقش خود را در این حوزه ایفا کند.

وی به اهمیت صادرات و مسائل و مشکلات آن نیز اشاره کرد و خواستار ارائه راهکار شد.

عابدین خرم در بخش دیگر سخنان خود، گفت: توجه و برنامه ریزی برای چالش های زیست محیطی، فرهنگی و اجتماعی مسئله مهمی است.

وی در انتها خاطرنشان کرد: رئیس جدید سازمان مدیریت و برنامه ریزی استان با استفاده از تجارب گذشتگان و مخصوصا آقای بهبودی، میتواند همان نقشی که سازمان کشور برای ریاست جمهوری دارد این سازمان برای استان داشته باشد و این سازمان میتواند به عنوان مجموعه ای که همه سازمان ها را رهبری و نظارت می کند، فعالیت کند.

انتهای پیام/