سارقان حساب‌‌های بانکی در تبریز دستگیر شدند
سارقان حساب‌‌های بانکی در تبریز دستگیر شدند
دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز اعلام کرد: تعداد ۱۹ نفر از متهمان برداشت از حساب‌های شخصی افراد در این کلانشهر به دام افتاده و توسط دستگاه قضائی دستگیر شدند.

به گزارش شمس، بابک محبوب علیلو در جمع خبرنگاران، افزود: در پی شکایت عده‌ای از افراد مبنی بر برداشت غیرمجاز مبالغ میلیاردی از حساب‌های شخصی خود، پرونده‌ای در دادسرا تشکیل و برای انجام تحقیقات و شناسایی متهمان، پرونده به یکی از شعب دادسرای عمومی و انقلاب تبریز ارجاع شد که بلافاصله متهمان پرونده که ۱۹ نفر بودند، شناسایی و در دام قانون افتادند.

وی با بیان اینکه اقدام مشابه از سوی متهمان فوق در سایر بانک‌های استان‌های دیگر صورت گرفته است، اظهار داشت: ابتدا موضوع از سوی دادسرای تبریز شروع به تعقیب شده بود که با لحاظ ضرورت رسیدگی توأمان پرونده به دادستانی مرکز استان ارجاع شد.

دادستان عمومی و انقلاب اسلامی شهرستان تبریز ادامه داد: این افراد قربانیان خود را از بین افرادی که مبالغ میلیاردی در حساب خود داشتند انتخاب و با جعل مدارک هویتی صاحب حساب و نیز جعل وکالت نامه به نام صاحب حساب در دفاتر اسناد رسمی، اقدام به خالی کردن میلیاردی حساب قربانیان خود می‌کردند.

وی با تاکید بر اینکه سیستم قضائی در برخورد با متهمان جرایم کلان و مفاسد اقتصادی و اداری و نیز اخلال گران نظم عمومی با جدیت و قاطعیت و بدون اغماض عمل خواهد کرد، به مردم توصیه کرد به هیچ عنوان مدارک هویتی خود را در اختیار دیگران قرار ندهند.

محبوب علیلو افزود: در بعضی پرونده‌ها مشاهده می‌شود عده‌ای افراد فرصت طلب و سودجو با دادن پیشنهاد مبالغی پول، اقدام به دریافت شناسنامه‌، کارت ملی و سایر مدارک هویتی فرد و افتتاح حساب و دریافت دسته چک به نام فرد مورد نظر می‌کنند و با استفاده از این دسته چک، سوءاستفاده‌های لازم را انجام می‌دهند که عواقب تمام این سو استفاده‌ها بر عهده دارنده حساب می‌باشد.

وی تاکید کرد: هموطنان در صورت مواجهه با این گونه افراد از قبول هر نوع پیشنهادی خودداری کرده و مدارک هویتی خود را به هیچ عنوان در اختیار سایرین قرار ندهند.

انتهای پیام/