ساخت ۵۲۰ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان آغاز شده است
ساخت ۵۲۰ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر استان آغاز شده است
مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان‌شرقی گفت: عملیات ساخت ۵۲۰ واحد مسکن ملی در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت استان از سوی این بنیاد شروع شده است.

به گزارش شمس، حجت الله سروری، با بیان اینکه میانگین پیشرفت فیزیکی این واحدها حدود ۳۵ درصد است، افزود: هم اکنون ۵۷ شهر از شهرهای استان زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت دارند و متولی ساخت مساکن ملی در این شهرها بر عهده بنیاد مسکن است.

وی اظهار داشت: تاکنون در این شهرها ۶۴ هزار ۷۵۴ نفر ثبت نام کرده اند که از این تعداد هفت هزار و ۶۷۴ متقاضی تایید صلاحیت شده نهایی هستند و جهت ساخت واحد مسکونی برای ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از این تعداد، اداره کل راه و شهرسازی زمین مورد نیاز را به این بنیاد تحویل داده است.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: این تعداد گروه بندی شده و برای یک هزار و ۱۰۰ نفر از آن ها گروه ها مشخص شده و برای ۹۳۳ نفر دستور طراحی نقشه اخذ شده است.

سروری، با بیان اینکه مدل بنیاد مسکن در اجرای طرح نهضت ملی مسکن، گروهی است، ادامه داد: این بنیاد پس از تفکیک زمین برای هر چهار نفر یک قطعه زمین واگذار می کند تا آن ها خودشان عملیات ساخت واحدها را انجام دهند.

وی یادآوری کرد: بنیاد مسکن نیز برای تسریع در اجرای طرح نهضت ملی مسکن و کاهش مراجعات به ادارات مربوطه، مراحل مربوط به اخذ پروانه، طراحی نقشه، تاییدیه نظام مهندسی و اخذ تسهیلات را انجام می دهد.

مدیرکل بنیاد مسکن آذربایجان شرقی گفت: هر یک از متقاضیان که در روند اجرای این طرح با مشکل مواجه شوند، می توانند برای رفع آن ها، موارد و مشکلات خود را به دفتر مدیریت اداره کل بنیاد مسکن ارایه کنند و پرسنل این بنیاد شبانه روزی در خدمت آن ها هستند.

سروری، ادامه داد: در صورت همکاری و تلاش مردم در شهرهای زیر ۱۰۰ هزار نفر جمعیت و در قالب مسکن های گروه ساخت می توان این طرح را در مدت یک تا ۱.۵ سال تکمیل و به بهره برداری رساند.

وی با اشاره به افزایش وام طرح بهسازی و مقاوم سازی مسکن روستایی از ۱۰۰ میلیون به ۲۰۰ میلیون تومان، اظهار داشت: دستور اعطای این تسهیلات به بانک ها ابلاغ شده و عملیات بهسازی و مقاوم سازی حدود هشت هزار واحد در روستاهای استان شروع شده است.

آذربایجان شرقی با بیش از ۳.۹ میلیون نفر جمعیت دارای ۲۱ شهرستان و ۲ هزار و ۷۲۹ روستا است.

انتهای پیام /