به گزارش شمس، جواد رحمتی در جلسه مدیریت ایمنی حمل و نقل آذربایجانشرقی با تاکید بر لزوم اصلاح راههای دسترسی شهرهای استان، از وضع نابسامان ۳۰ کیلومتری شهرها انتقاد کرد و ابراز داشت: توجه شهرداری به هسته مرکزی و تمرکز اداره کل راه و شهرسازی به عمق جادهها، باعث شده تا شعاع ۳۰ کیلومتری جادهها رها شود.
معاون عمرانی استاندار آذربایجانشرقی با بیان اینکه ۳۰ کیلومتری شهرها از لحاظ ساخت و ساز اشباع شده است و تضاد بین ترافیک دورن شهری و برون شهری به وضوح به چشم میخورد، متذکر شد: در برخورد با تعرض و تجاوز به حریم راه در ۳۰ کیلومتری شهرها مشکل قانونی وجود ندارد و مالکان و اصناف حاضر در این محدوده باید بر اجرای رمپهای استاندارد ملزم شوند.
وی اصلاح هندسی رمپ و لوپهای ورودی و خروجی به راههای اصلی و شریانی، کاهش سرعت تا ۱۰ کیلومتر و تامین روشنایی ۳۰ کیلومتری شهرها، نصب تابلو و علائم هشدار دهنده، خط کشی به منظور آشکار سازی علائم، احیای خط کشیها و جلوگیری از ساخت و سازهای غیر مجاز را از اولویتهای برنامههای اصلاحی در این محدودهها بر شمرد.
انتهای پیام/