ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی در خاوران منتفی است/ بیمارستان ۲۹ بهمن بازسازی می‌شود
ساخت بیمارستان ۳۰۰ تخت‌خوابی در خاوران منتفی است/ بیمارستان ۲۹ بهمن بازسازی می‌شود
یونس دباغ صادقی‌پور گفت: متاسفانه بعد از گذشت 14 سال استعلامی که سال گذشته از استانداری داشتیم اعلام کرده‌اند دولت موظف به اهدای زمین بیمارستان نیست و از طرفی سازمان مسکن و شهرسازی نتوانست محل بیمارستان را تامین کند و عملا در محل شهرک خاوران بیمارستانی احداث نخواهد شد!

به گزارش شمس، یونس دباغ صادقی‌پور صبح دوشنبه در نشست خبری به‌مناسبت هفته تامین اجتماعی گفت: امسال بدلیل مصادف با عید قربان هفته تامین اجتماعی از ۲۰ تیر ماه شروع شده است؛ امسال ۲۰ تا ۲۶ تیر هفته تامین اجتماعی نام گذاری شده است و این هفته را به کارفرمایان، شرکای سازمان، بیمه شدگان و مستمری بگیران تبریک عرض می کنم.

وی ادامه داد: سازمان تامین اجتماعی بزرگترین سازمان بیمه‌ای کشور و نقش به سزایی دارد؛ امنیت اجتماعی یکی از مولفه های مهم این سازمان است. وی افزود: قریب به ۶۰۰ مورد در سطح کشور واحد بیمه ای و درمانی و نزدیک هزار اداره کارگزاری در سطح کشور داریم که نشان از ضریب نفوذ در جامعه دارد.

مدیرکل تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی با تاکید بر اینکه ۵۳ درصد جمعیت استان تحت پوشش خدمات سازمان است، گفت: نزدیک به ۲۰۰ شرکت تحت پوشش سازمان تامین اجتماعی قرار دارد.

وی با بیان اینکه بیش از دو میلیون نفر در استان تحت پوشش بیمه سازمان تامین اجتماعی هستند، توضیح داد: هفت هزار و ۳۰ نفر بیمه شده و دو هزارو یکصد نفر مستمری بگیر در استان داریم و در سراسر استان ۲۸ شعبه داریم که ۶ مورد آن در تبریز است.

دباغ صادقی‌پور با اشاره به آمار معوقات استانی، گفت: میزان مطالبات معوق استانی یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان است و متاسفانه از جمله استان هایی هستیم که در رتبه سوم قرار داریم.

وی با اشاره به اعتراض مستمری بگیران در روز های گذشته، گفت: از تیر ۱۳۹۹ تجمعات در روز های یکشنبه در اداره کل انجام می‌شد و اولین هفته ای که بنده معارفه شدم با مستمری بگیرانی که تجمع کرده بودند جلسه گذاشتیم.

مدیرکل تامین اجتماعی استان اضافه کرد: عمده بحث مستمری‌بگیران بحث همسان سازی است و می‌خواهند همسان سازی بصورت کامل اجرا شود که این موضوع را در سطح ملی پیگیر هستیم.

سید حسن سیدی، مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی در ادامه این نشست با اشاره به وضعیت درمان تامین اجتماعی در استان، گفت: دو بیمارستان در بخش درمان مستقیم داریم؛ بیمارستان ۲۹ بهمن و بیمارستان عالی نسب که جمعا ۳۴۵ تخت فعال دارند.

وی ادامه داد: سه درمانگاه تخصصی و عمومی بنام های زعفرانیه، مختاری، ممی زاده و ۱۲ درمانگاه شبانه روزی در سطح استان داریم.

مدیر درمان تامین اجتماعی آذربایجان‌شرقی افزود: در سال گذشته ۱۶۸ هزار مورد خدمات دندانپزشکی داشتیم، دستگاه سنجش تراکم استخوان در بیمارستان عالی نسب از دستگاه های جدیدی است که در بیمارستان سازمان تامین اجتماعی نصب شده.

وی به موفق بودن سیاست نسخه نویسی الکترونیکی اشاره کرد و افزود: ۹۸.۵ درصد نسخه نویسی در استان بصورت الکترونیکی انجام مي شود.

سیدی ادامه داد: در سال ۱۴۰۰ آمار بیماران خاص یک هزار و ۵۳۹ مورد بود که جمع هزینه درمان آنها به مبلغ ۱۰۱ میلیارد تومان بوده است.

وی در پایان در رابطه با آخرین وضعیت بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی تامین اجتماعی در شهرک خاوران گفت: در سال ۸۷ طی مصوبه ای که هیئت دولت برای احداث بیمارستان ۳۰۰ تخت خوابی تصویب کرده بود متاسفانه بعد از گذشت ۱۴ سال استعلامی که سال گذشته از استانداری داشتیم اعلام کرده اند دولت موظف به اهدای زمین بیمارستان نیست و از طرفی سازمان مسکن و شهرسازی نتوانست محل بیمارستان را تامین کند و عملا در محل شهرک خاوران بیمارستانی احداث نخواهد شد.

مدیر درمان تامین اجتماعی استان در پایان خاطرنشان کرد: قرار است در محل بیمارستان ۲۹ بهمن این بیمارستان را احداث کنیم، لازم به ذکر است که بیمارستان فعلی ۲۹ بهمن به لحاظ کارشناسی قابل استفاده و ادامه نیست.

انتهای پیام/