ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود
ساختار اقتصادی کشور باید اصلاح شود
نماینده ولی فقیه در آذربایجان‌شرقی با اشاره به عوامل داخلی گرانی‌ها، گفت: ساختار اقتصاد ایران معیوب است و باید اصلاح شود؛ کم کاری و سیاست‌های غلط اقتصادی در گذشته وگرانی‌های مرسوم اول سال از دیگر عوامل داخلی موثر بر اقتصاد است.

به گزارش شمس، حجت‌الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم روز یکشنبه، ۱۹ تیر ماه، در خطبه‌های نماز عید قربان تبریز، ضمن تبریک عید سعید قربان، اظهار کرد: جراحی اقتصادی دولت برای مردمی سازی یارانه نیز در ایجاد گرانی تاثیر دارد گرچه آینده‌ی این طرح مثبت است.

وی ادامه داد: فعالیت عوامل نفوذی در بدنه‌ی دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی، ضعف دولت در سیاست گذاری و برنامه‌ریزی و ضعف در اجرا و نظارت از دیگر عوامل داخلی موثر در گرانی‌ها است که دستگاه‌های نظارتی به وظایف خود در برابر گرانی‌ها عمل کنند.

وی افزود: افزایش بی‌رویه قیمت کالا بر سایر خدمات ارزنده سایه انداخته و باعث شده است تا شیرینی خدمات دولت آیت الله رئیسی به چشم نیاید؛ توفیق دولت در کنترل ویروس کرونا، کاهش نقدینگی و صفر شدن استقراض از بانک مرکزی، فعال شدن دیپلماسی اقتصادی کشور در سطح بالا، بیمه شدن ۵۰۰۰ نفر از محرومین، حضور ریاست جمهوری و مسئولین بین مردم کارهای بزرگی است که دولت آیت الله رئیسی انجام داده است.

حجت‌الاسلام والمسلمین آل هاشم خاطرنشان کرد: قربان نام یکی از اعیاد رسمی سالیانه مسلمانان است که در روز دهم ذی‌الحجه برگزار می‌شود و به آن عید اضحی هم می‌گویند و از بزرگترین روزهای نزد خداوند است که قربانی کردن گوسفند نیز از بهترین اعمال واجب در مناسک حج است.

وی یادآور شد: از امام جواد(ع) روایت شده است که هیچ عملی در روز عید قربان برتر نیست مگر خونی که برای قربانی ریخته می‌شود و گامی که در راه احسان به پدر و مادر برداشته می‌شود و دیدار خویشی که گسیخته باشد و به خودگذشتگی و آغاز به سلام بر وی پیشی گیرد و مردی که از گوشت قربانی خود به همسایگان، مستمندان و یتیمان اطعام می‌کند و به ملاقات اسیران می‌رود.

وی بیان کرد: یکی دیگر از درس‌های تربیتی عید قربان، مبارزه با نفس است و انجام قربانی مانند قطع الگه‌های روحی و مالی است که انسان باید برای رسیدن به کمال، نفس حیوانی خویش را بکشد و دنبال هوی و هوس نرود.

امام جمعه تبریز در پایان تاکید کرد: قربانی کردن برخی درس‌های تربیتی دیگری نیز دارد که نمونه آن، تسلیم الهی بودن است که ظاهر امر سر بریدن بوده اما نهایت سرسپردگی، عشق و علاقه بنده به مولای خود است و چه عشقی بالاتر از آنکه انسان عزیزترین کسان خود را ذبح کند و عاشقانه در برابر خداوند تسلیم شود.

انتهای پیام /