زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود/ مردم به شدت مخالف فساد اقتصادی در مملکت‌اند
زیرساخت های لازم برای حضور بانوان در ورزشگاه‌ها فراهم شود/ مردم به شدت مخالف فساد اقتصادی در مملکت‌اند
عضو کمیسیون فرهنگی مجلس گفت: ممنوعیت حضور بانوان از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است، با این حال باید قبل از اینکه بانوان در ورزشگاه ها حضور داشته باشند، بستری مناسب برای امنیت جانی و حفظ شان و منزلت بانوان فراهم شود.

محمد اسماعیل سعیدی در گفت و گو با خبرنگار شمس در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها اظهار کرد: موضوع حضور بانوان در ورزشگاه ها را بارها در کمیسیون فرهنگی مجلس بررسی کرده ایم و کمیته ای مختص آن تشکیل شده، مباحث کارشناسی این موضوع بررسی شده است.

وی با بیان اینکه هیچ زمانی ممنوعیت حضور بانوان از سوی مقامات رسمی اعلام نشده است، اعلام کرد: قبل از اینکه بانوان در ورزشگاه ها حضور داشته باشند، باید بستری مناسب برای امنیت جانی و حفظ شان و منزلت بانوان فراهم شود.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه در نظام جمهوری اسلامی ایران، ارزش و منزلت زنان و دختران بالاست، تصریح کرد: فضای ورزشگاه در وضعیت کنونی متناسب ورود خانم ها نیست، چرا که نباید از همان دربی که آقایان وارد می شوند و از بین ازدحام آقایان، خانم ها وارد شوند، زیرساخت های لازم باید در ورزشگاه ها برای ورود بانوان فراهم شود، همچنین باید در این خصوص فرهنگ سازی شود چرا که  فضایی در آن  سخنان و فحش های رکیک سر داده می شود، مناسب شان و منزلت بانوان ایرانی نیست.

وی با اشاره به اینکه تبلیغات منفی که در خصوص حضور بانوان در ورزشگاه ها صورت می گیرد، خاستگاه سیاسی دارد، گفت:برخی نظام را متهم به تبعیض جنسیتی می کنند در حالی که هیچ گونه تبعیضی نیست، قبل از هر چیز باید متناسب با بانوان محل اسکان، درب ورود و خروج در ورزشگاه ها تامین شود و باید شعارها از نظر فرهنگی مدیریت شود تا ناهنجاری ایجاد نکند.

سعیدی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران به هیچ وجه مخالف حضور بانوان در ورزشگاه ها نیست، اظهار کرد: باید محیط و فضایی امن برای بانوان در ورزشگاه ها در نظر گرفته شود تا شرایطی به وجود نیاید که بانوان هتک حرمت شوند.

وی با بیان اینکه اولویت اصلی کشور مشکل حضور بانوان در ورزشگاه ها نیست و با حل این مسئله تمامی مشکلات حل نمی شود، تصریح کرد: زنان جامعه ما هزاران مشکل مهم دارند، اشتغال، نبود امنیت کاری، حق و حقوق ناچیز، قراردادهای سفید کاری و غیره از مشکلات اصلی بانوان است که باید به آنها رسیدگی شود.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس افزود: اگر می خواهیم حمایت واقعی از بانوان شود، باید در جهت حل مشکلات اصلی زنان همچون بیکاری، حق و حقوق کم، هزینه های زیاد بارداری و غیره اقدام کنیم.

وی همچنین در خصوص سخنان اخیر رییس جمهور فیلیپین مبنی بر قتل مفسدان اقتصادی با یک گلوله توسط مردم گفت:  از سخنان رییس جمهور این کشور نتیجه گیری می شود که راهکار قانونی در این کشور برای مبارزه با فساد اقتصادی نتیجه نداده است، با این حال چنین شیوه ای در جامعه هرج و مرج ایجاد می کند.

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه برای مبارزه با فساد اقتصادی در جامعه باید قانون حاکم باشد نه هرج و مرج، خاطرنشان ساخت: مجریان قانون به صورت جدی و با اراده با تکیه بر ظرفیت قانون با مجرمان و مفسدان اقتصادی برخورد کنند.

وی با اشاره به اینکه فعالیت های ریاست جدید قوه قضائیه برای مبارزه با فساد اقتصادی در کشور امید بخش بوده است، گفت: مردم نیز در این خصوص با مسئولان همکاری می کنند و به شدت مخالف فساد اقتصادی هستند.

سعیدی تاکید کرد: مردم به شدت مخالف فساد اقتصادی در نظام جمهوری اسلامی ایران هستند چرا که این نظام با خونبهای هزاران شهید شکل گرفته است و مردم همواره ثابت کرده اند در مبارزه با فساد در کنار مسئولان هستند.

انتهای پیام/

  • نویسنده : المیرا جلیلی