زیرساخت‌های کشور باید برای جنگ بیولوژیک آماده شود/ کرونا را جدی بگیرید اما نترسید
زیرساخت‌های کشور باید برای جنگ بیولوژیک آماده شود/ کرونا را جدی بگیرید اما نترسید
دکترای بیوشیمی گفت: کرونا تلنگری برای ماست تا در جنگ بیولوژیک برای مقابله با ویروس‌های کشنده‌تر زیرساخت‌های کشور را آماده کنیم.

«روح الله متفکرآزاد» در گفت‌وگو با خبرنگار اجتماعی شمس با اشاره به شیوع ویروس کرونا در ایران و سایر کشورهای جهان، اظهار داشت: قرن آینده، قرن جنگ‌های بیولوژیک خواهد بود و شیوع کرونا در ایران تلنگری برای ماست تا نسبت به تقویت قرارگاه زیستی، پدافند غیرعامل و ظرفیت مقابله با تهدیدات بیوتروریستی حساس باشیم و برای مقابله با ویروس‌های این‌چنینی مدل سازی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه تولید داروهای ضدکرونا چندان سخت نیست و حتماً تحقیقات آزمایشگاهی روی آن آغاز شده است، خاطرنشان کرد: ایراتن باید زیرساخت‌های خود را جهت مقابله با ویروس‌های خطرناک‌تر از این هم آماده کند، سازمان بهداشت جهانی میزان مرگ و میرناشی از کرونا را ۲ الی ۳ درصد اعلام کرده است و شاید در جنگ بیولوژیک با ویروس‌هایی کشنده‌تر مواجه شویم که درصد تلفات بالایی دارد.

منتخب مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس یازدهم متذکر شد: باید کرونا را جدی بگیریم، اما نترسیم و اجازه ندهیم این ویروس به اقتصاد کشور ضربات سنگین وارد کند.

انتهای پیام/