زور بانک مرکزی به بانک‌های خصوصی نمی‌رسد!/ عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی
زور بانک مرکزی به بانک‌های خصوصی نمی‌رسد!/ عدم مشارکت بانک‌های خصوصی در توسعه اقتصادی آذربایجان‌شرقی
معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار آذربایجان‌شرقی با بیان نقش انکارناپذیر بانکها در توسعه گفت: بانکهای خصوصی استان سهم اندکی در توسعه اقتصادی و اجتماعی دارند.

به گزارش شمس، محمد کلامی ظهر امروز  در گفت‌وگو با خبرنگاران با گلایه مندی از عدم مشارکت بانک های خصوصی در توسعه اقتصادی استان اظهار کرد: طبق بخشنامه بانک مرکزی، بانک های خصوصی باید حداقل ۵۰ درصد منابع خود را در استان هزینه کنند ولی در این زمینه کوتاهی می کنند.

وی با بیان اینکه زور بانک مرکزی نیز در این زمینه به این بانک ها نمی رسد، افزود: سران قوای سه گانه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت باید با اتخاذ راهکاری آن ها را مکلف به عمل کردن به بخشنامه بانک مرکزی کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار افزود: سران قوای سه گانه، نمایندگان مجلس شورای اسلامی و دولت باید با اتخاذ راهکاری بانک های غیر دولتی را مکلف به عمل کردن به بخشنامه بانک مرکزی کنند.

وی با تاکید بر اینکه بانک مرکزی باید بانک‌های خصوصی را ملزم به هزینه کرد منابع هر استان در داخل همان استان کند، اظهار داشت: بانک‌های خصوصی و کمیسیون هماهنگی بانک‌های خصوصی باید با دستگاه‌های اجرایی استان به‌ ویژه استانداری آذربایجان شرقی همکاری کنند.

پایان پیام/