زنگ گردشگری در آذربایجان شرقی به صدا درآمد
زنگ گردشگری در آذربایجان شرقی به صدا درآمد
به مناسبت روز جهانی گردشگری و با حضور مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی آذربایجان شرقی و مدیرکل آموزش و پرورش استان "زنگ گردشگری" امروز صبح دوشنبه ۸ مهر ۹۸ در مدرسه استعدادهای درخشان فرزانگان دوره اول ناحیه پنج، نواخته شد.

به گزارش شمس، “مرتضی آبدار” ضمن گرامیداشت هفته گردشگری، با اشاره به برگزاری برنامه های متنوع هفته گردشگری آذربایجان شرقی با تمرکز بر ارتقا آموزش، مهارت و اشتغال ، گفت: همزمان با روز و هفته جهانی گردشگری برنامه های متنوعی بر اساس شعار سال ۲۰۱۹ “گردشگری و مشاغل، آینده ای بهتر برای همه”با محوریت آموزش، مهارت و اشتغال در استان برگزار خواهد شد.

وی به تشریح برنامه های هفته گردشگری پرداخت و گفت: طی هفته گردشگری در آذربایجان شرقی شاهد برگزاری مراسم مختلف، از جمله گرامیداشت روز جهانی گردشگری، افتتاح و بهره برداری از پروژه ها و … خواهیم بود.

وی افزود: به صدا در آوردن زنگ گردشگری در مدرسه در راستای آشنایی دانش آموزان با صنعت گردشگری برنامه ریزی شده است و آموزش و آشناسازی کودکان و نوجوانان با موضوعات مرتبط با گردشگری و میراث فرهنگی از طریق آموزش و پرورش از اهداف آن است.

مدیر کل میراث فرهنگی استان با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۸ ، تبریز به عنوان پایتخت گردشگری کشورهای اسلامی انتخاب شد، اذعان داشت: سال گذشته فرصتی بود تا در طی ایان تبریز خود را به عنوان یکی از شهرهای با تمدن و تاریخ چند صد ساله به دنیا معرفی کند.

وی با بیان اینکه قدم به قدم تبریز، تاریخ است، اما لازمه معرفی آن، آشنایی مردم ساکن در شهر با داشته های خود است؛ اظهار داشت: یکی از موثرترین ارگان ها در فرهنگ سازی و نهادینه شدن فرهنگ گردشگری، آموزش و پرورش است که در راستای تقویت هویت ملی و پاسداشت ارزش های تاریخی نقش ویژه ای دارد، چرا که نسل آینده در بستر آموزش و پرورش تربیت می یابد و تاکید بر این موارد در نگاه آنها به حوزه گردشگری، تاثیرگذار خواهد بود.

وی اضافه کرد: در راستای ارتقا سطح آموزش و مهارت دانش آموزان در حوزه گردشگری، تفاهم نامه ای مابین ادارات کل آموزش و پرورش و میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان منعقد خواهد شد تا با استفاده از ظرفیت های آموزشی و هم افزایی این دو مجموعه، شاهد ارتقای دانش و فرهنگ گردشگرپذیری باشیم.

جعفر پاشایی، مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی نیز ضمن تبریک هفته گردشگری به خادمان حوزه گردشگری استان وکشور با بیان اینکه در تابستان ۹۸، آذربایجان شرقی پذیرای ۴۵ هزار خانوار و ۱۸۰ هزار نفر بود، گفت: گردشگرانی که در حوزه فرهنگی سفر می کنند،می توانند سفیران بسیار خوبی برای دعوت دیگر همشهریان خود به استان باشند.

وی با اشاره به اینکه در سفر ، مبدا و مقصد برای گردشگر بسیار مهم است، اظهار داشت: آنچه که در مبدا سفر مهم است منابع مالی و اراده مسافر است اما انچه که در مقصد را جذاب می کند، روابط انسانی و فرهنگ شهر مورد نظر است.

پاشایی ضمن تقدیر از تحولات صورت گرفته در حوزه گردشگری در سال های اخیر خاطرنشان کرد: تبریز و آذربایجان به تعبیر مقام معظم رهبری به عنوان سر ایران معرفی شده است و باید شاهد برداشته شدن گام های موثر برای نیل به اهداف توسعه پایدار در حوزه گردشگری باشیم.

شایان ذکر است، در طی این مراسم مسابقه ای با طرح سوالاتی مرتبط با حوزه گردشگری آذربایجان شرقی مطرح و جوایزی به دانش آموزان اهدا شد.
گفتنی است، هفته گردشگری از ۵ مهر ماه به عنوان روز جهانی جهانگردی آغاز شده است و برنامه‌های ویژه تا یک هفته پس از آن در آذربایجان شرقی همزمان با سراسر کشور ادامه خواهد داشت.