زنوزی: تعطیلی بازی به خاطر توهین‌های قومیتی قانون فیفا است
زنوزی: تعطیلی بازی به خاطر توهین‌های قومیتی قانون فیفا است
مالک باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور تبریز با انتقاد از عملکرد داور بازی این تیم مقابل پرسپولیس، گفت: زمانی که هواداران یک تیم علیه تیمی دیگر شعارها و توهین‌های قومیتی سر می‌دهند، طبق قوانین فیفا داور، باید بازی را تعطیل کند.

به گزارش شمس، محمدرضا زنوزی دوشنبه شب در گفت وگویی، با طرح این سئوال که چرا اکبریان اقدام به تعطیلی بازی نکرد، افزود: همین امر موجب شد مشکلات و حواشی دیگری بر بازی حاکم شود چون داور  به هواداران پرسپولیس اجازه داد که به بازیکنان و هواداران تراکتور فحش داده و توهین کنند.

وی اظهار داشت: تا کی باید صبر کنیم؟ از فحش دادن به مادر شهید گرفته تا منتشر کردن  فیلم‌های آنچنانی؛ چه زمانی مسئولان فدراسیون و وزارت ورزش و جوانان می‌خواهند این تیم دردانه را محروم کنند؟ چرا باید بقیه باشگاه‌ها تاوان بداخلاقی و کج خلقی های این تیم را بدهند؟ آقای وزیر کجا هستی؟ بیا و به حواشی این فوتبال برس.

زنوزی با اشاره به درخواست هواداران تراکتور مبنی بر شکایت از فدراسیون فوتبال و باشگاه پرسولیس به فیفا، تصریح کرد: این اتفاق خواهد افتاد و اگر تا بازی روز جمعه در مورد اتفاقات بازی روز یکشنبه گذشته ترتیب اثری داده نشود و اقداماتی شروع نشود، اقدام خواهیم کرد چون معتقدیم فوتبال بالاتر از حیثیت ما نیست.

وی ادامه داد: آیا سه قهرمانی برای این تیم پرسپولیس شما کافی نبود؟ چقدر باید بازی‌ها را برای پرسپولیس دربیاورند؟ بروند من را محروم کنند ولی تا کی؟

زنوزی اضافه کرد: بازی این تیم تهرانی مقابل نساجی را ببینید که در چه زمانی به گل رسیده‌اند؟ بروید ببینید کدام داورهای خاص را برای بازی‌های این تیم انتخاب می‌کنند، چرا باید این‌ها کاری کنند تا داورهای ما از این تیم‌ها و هواداران آنها بترسند؟ وقتی شماره شخصی داور را در رسانه‌های این باشگاه منتشر می‌کنند و هواداران این تیم مطالبی را که مستحق خودشان است به داوران نسبت می‌دهند، البته که داور حق دارد بترسد.

وی خطاب به وزیر ورزش و جوانان، گفت: به کجا می‌رویم آقای وزیر؟ ما در آذربایجان شخصیت‌های بزرگی مثل شهید باکری و ستارخان داشته‌ایم اما هواداران این تیم‌ها حتی به مقدسات نیز توهین می‌کنند و هیچ ابایی از این کارهای خود ندارند.

زنوزی رفتار تماشاگران پرسپولیس را شرم آور خواند و گفت: بازی این تیم با تراکتور هر چیزی داشت به جز فوتبال که دلیل اصلی آن به فدراسیون برمی‌گردد، چون داوری که انتخاب کرده بودند جای بحث داشت.

وی افزود: وقتی قرار است در تبریز یک بازی برگزار شود به خصوص با این دردانه‌ها، نظارت شدیدی حتی یک تا دو هفته قبل بازی در شهر ما دیده می‌شود، پس چرا این نظارت ها در تهران و استادیوم آزادی وجود ندارد؟ چرا نمی‌بینند هواداران این تیم‌ها چه شعارهای قومیتی، چه فحش‌هایی به بازیکنان، قومیت‌ها و مسؤولان می‌دهند؟ فحش‌هایی که مستحق خودشان است و نثار خودشان باید بکنند.

زنوزی با اشاره به برگزاری دو بازی نیم فصل اول تراکتور با استقلال و پرسپولیس در تبریز، اظهار داشت: در بازی با استقلال با وجود باخت ۴ بر ۲ هواداران شعار «عیبی یوخ» داده و تیم خود را تشویق کردند و اگر در تبریز اتفاق خاصی می‌ افتاد، می‌توانستیم بگوییم اتفاقات دیروز در تلافی اتفاقات تبریز در آزادی رخ داده است؛ اما همیشه گفته‌ام این اتفاقات از استادیوم آزادی شروع می‌شود و در بازی روز یکشنبه همه ایران این مساله را دیدند.

وی با بیان اینکه دژاگه، شجاعی و حاج‌صفی کاپیتان‌های تیم ملی هستند که سال ها برای ایران افتخارافرینی کرده اند، گفت: آنها چه گناهی داشتند که فحش خوردند؟ این بازیکنان جز خدمت به تیم ملی کار دیگری برای فوتبال این کشور کرده‌اند؟ چرا خدمات این بازیکنان از ذهن این هواداران پاک شده است؟

مالک باشگاه فرهنگی، ورزشی و اقتصادی تراکتور با اشاره به تماس خود با ممبینی، رییس کمیته داوران فدراسیون، گفت: از او پرسیدم که چرا در بازی دیروز آن اتفاقات افتاد که ایشان به من گفتند مگر در بازی دیروز اتفاقی افتاده و مشکلی بوده؟ بنده هم گفتم ببخشید اتفاقی نیفتاده و ما اشتباه کردیم، داور اشتباه کرد که به بازیکنان تراکتور کارت قرمز نشان نداد! داور اشتباه کرد که به بازیکنان پرسپولیس کارت نشان داد! من تماس گرفتم که این اشتباه داوری را یادآور شوم.

زنوزی ادامه داد: وقتی رییس کمیته داوران از وضعیت بازی پر حاشیه تراکتور و پرسپولیس خبر ندارد یا خبر دارد و به من اینگونه می‌گوید، جای تامل بسیار دارد.

وی یادآوری کرد:  اعتراض اصلی ما بر سر داوری نیست، ما بیشتر به هواداران پرسپولیس به خاطر فیلم‌های توهین‌آمیزی که منتشر کرده‌اند، معترض هستیم.

زنوی ادامه داد: آیا کمیته اخلاق باز هم تراکتور را محروم خواهد کرد؟ دو روز از بازی گذشته اما آیا شما هنوز نمی‌دانید چه اتفاقی در بازی افتاد؟

به گزارش ایرنا، بازی دو تیم پرسپولیس و تراکتور به دلیل حساسیت و  سوابق بازی های گذشته دو تیم، با حاشیه هایی همراه بود و تعدادی از هواداران دو تیم به دلیل سنگ پرانی مصدوم شدند.

در این بازی تعدادی از تماشاگرنماهای پرسپولیس شعارهای توهین آمیز سر دادند و شدت آن به حدی بود که گزارش زنده بازی در دقایقی بدون صدای ورزشگاه پخش شد.

تیم تراکتور در بازی حساس امروز مقابل پرسپولیس تن به شکست ۲ بر صفر داد که به اعتقاد تعدادی از کارشناشان، استراتژی غلط و اشتباه کادر فنی تراکتور عامل اصلی این باخت بود.

تراکتور با شکست در برابر پرسپولیس با ۳۰ امتیاز در رده سوم باقی ماند و فرصت ارتقا به رتبه دوم را از دست داد.

این تیم در هفته ۱۸ روز جمعه ۱۱ بهمن در تبریز میزبان ذوب آهن است.