آغاز طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب از امروز/ بزرگترین پناهگاه حیوانات شهری کشور، بزودی در تبریز
آغاز طرح زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب از امروز/ بزرگترین پناهگاه حیوانات شهری کشور، بزودی در تبریز
رحیمی گفت: از امروز زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح مناطق 10 گانه شهر تبریز آغاز و به‌صورت روزانه تحویل پناهگاه پردیس می‌شوند.

«ارسلان رحیمی» در گفت‌وگو با خبرنگار شمس در خصوص زنده‌گیری و عقیم‌سازی سگ‌های بلاصاحب گفت: با دستور شهردار تبریز و پس از عقد قرارداد رسمی مابین شهرداری و انجمن حامی حیوانات، از امروز زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب در سطح مناطق ۱۰ گانه شهر تبریز آغاز و به‌صورت روزانه تحویل پناهگاه پردیس می‌شوند.

وی ضمن تاکید به زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب توسط عوامل شهرداری، گفت: زنده‌گیری صرفا با استفاده از پیستول‌های بیهوشی انجام می‌گیرد تا هیچگونه اذیت و آسیبی برای حیوان نداشته باشد.

معاون خدمات شهری و اجرایی شهرداری منطقه دو تبریز افزود: پس از تحویل به پناهگاه؛ عقیم‌سازی، انگل‌زدایی و پلاک‌کوبی انجام می‌گیرد و سپس رهاسازی خواهند شد که این اقدام بسیار خوب و مهم علاوه بر اینکه باعث کنترل جمعیت سگ‌ها می‌شود، موجب حفظ چرخه اکوسیستم و رفع نگرانی و دغدغه شهروندان نیز خواهد شد.

وی در ادامه توضیح داد: شهرداری تبریز در حال احداث یک سایت مخصوص و پناهگاه حیوانات شهری است که بزرگترین پناهگاه کشور خواهد بود و دارای یک بیمارستان تخصصی است که با تکمیل آن ظرف مدت چند ماه آینده، کلیه پروسه عقیم‌سازی، انگل‌زدایی و پلاک‌کوبی با همکاری دامپزشکی و انجمن حامی حیوانات در این سایت انجام خواهد گرفت.

رحیمی در پایان با تاکید بر اینکه علاوه بر حضور مستمر اکیپ‌های خدمات شهری در سطح مناطق ۱۰ گانه شهرداری تبریز به منظور جمع‌آوری و زنده‌گیری سگ‌های بلاصاحب، سامانه ۱۳۷ نیز پذیرای تقاضای شهروندان مبنی بر اعزام نیرو جهت رفع مزاحمت این حیوانات است، گفت: شهروندان درصورت مشاهده سگ‌های بلاصاحب با شماره سه رقمی ۱۳۷ تماس بگیرند.

گفت‌وگو از: میلاد نوروزی

انتهای پیام /