زمین‌های اهر و هریس موقوفه ربع‌رشیدی است/ به مردم اخطاریه‌ای صادر نکرده‌ایم/ با متصرفین تعامل می‌کنیم
زمین‌های اهر و هریس موقوفه ربع‌رشیدی است/ به مردم اخطاریه‌ای صادر نکرده‌ایم/ با متصرفین تعامل می‌کنیم
حجت‌الاسلام مصائبی می‌گوید: در وقف زمین‌های اهر و هریس در قالب موقوفه ربع رشیدی شکی نیست اما در این رابطه ما به مردم اخطاریه‌ای صادر نکرده‌ایم.

حجت‌الاسلام علی مصائبی ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار گروه اجتماعی شمس در واکنش به گزارش شمس از اخطار سازمان اوقاف به مالکین زمین‌های اهر و هریس و صحبت‌های نماینده مردم این شهرها در مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: طبیعتاً ما در اهر و هریس موقوفاتی داریم که بزرگ‌ترین آن ربع رشیدی است اما تاکنون در این‌باره به مردم اخطاریه‌ای صادر نکرده‌ایم و به آنان چیزی هم نگفته‌ایم.

وی خاطرنشان ساخت: زمین‌های اهر و هریس وقف‌نامه معتبر و ملی دارد که در کتابخانه از آن نگهداری می‌شود و شکایتی نیز نسبت به اصالت آن نشده است تا همچون موقوفات قائم‌مقام و ماجرای صوفیان کار به دادگاه و محاکم قضایی بکشد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه آذربایجان‌شرقی با بیان اینکه ما صرفاً اعلام کرده‌ایم این زمین‌ها وقفی است اما از بابت تصرف آن‌ها شاکی نشده‌ایم، تصریح کرد: در حال حاضر موقوفات در تصرف مردم منطقه است و در وهله‌ی اول ما موقوفات بلامعارض را احصاء می‌کنیم تا در ادامه برای ایجاد ساز و کاری مناسب برای اجرای نیات با مردم تعامل کنیم.

وی تاکید داشت: به هیچ وجه قصد اذیت اهالی و ایجاد مشکل برای آنان را نداریم و نباید با حاشیه‌سازی به این مسایل قابل حل دامن زد.

انتهای پیام/