زمینی برای هاکی روی یخ در تبریز وجود ندارد
زمینی برای هاکی روی یخ در تبریز وجود ندارد
مربی تبریزی هاکی روی یخ ایران گفت: باوجود اینکه تبریز از لحاظ دانش فنی و بازیکن جزء برترین‌های ایران می‌باشد اما متاسفانه تاکنون زمینی برای هاکی روی یخ در تبریز وجود ندارد!

به گزارش خبرنگار شمس، ارسلان منفرد، بازیکن و مربی تبریزی هاکی روی یخ ایران در نشست خبری با اصحاب رسانه در خصوص حضور در دوره مربیگری کره جنوبی گفت: ۱۵ روز پیش به دعوت فدراسیون جهانی و با همکاری فدراسیون هاکی کره جنوبی به عنوان نماینده ایران در کمپ مربیگری هاکی روی یخ حضور یافتم. با توجه به اینکه هاکی روی یخ یک رشته المپیکی است و از اصلی‌ترین رشته‌های فدراسیون اسکیت می‌باشد، با افتخار توانستم در این رشته کارت مربیگری هاکی روی یخ را کسب کنم.

وی در ادامه افزود: این دوره به مدت ۸ روز در شهر سئول کره جنوبی به صورت تئوری و عملی برگزار شد و هدف از برگزاری این دوره ارتقای این رشته در کشور‌هایی است که جدیدا در آن‌ها رواج یافته است.

منفرد در خصوص ماهیت برگزاری این دوره‌ها گفت: در این دوره ها تمرینات مربی‌گری زیر ۱۸ سال و ۱۴ سال به صورت تئوری و عملی روی یخ آموزش داده شد و مربیان هاکی روی یخ از تمامی کشور‌های دنیا حضور داشتند و مدرسان این دوره از کشور‌های همچون آمریکا، کانادا، چک و کره جنوبی در سئول حاضر بودند.

وی با اشاره به اهمیت بالای این دوره‌ها خاطرنشان کرد: اتفاق بزرگی بود که به عنوان نماینده ایران و از شهر تبریز در این رویداد جهانی حضور داشتم و اولین کارت مربیگری برای تبریز صادر شد که این اتفاق نویدبخش این است که در آینده در تبریز زمین یخ داشته باشیم چراکه متاسفانه در شهرهایی مانند کیش، مشهد و تهران زمین یخ وجود دارد ولی در تبریز تا امروز زمین یخ وجود ندارد.

این مربی هاکی با بیان اینکه تبریز از لحاظ دانش فنی و بازیکن تیم ملی دارا است، اظهار داشت: تیم سایمان در هاکی از مدعیان کشور بوده و همیشه جزو ۳ تیم برتر کشور است.

منفرد افزود: دو سال است هاکی روی یخ ایران تاسیس و در مجموعه ورزشی ایران مال در تهران متمرکز شده است و امیدواریم وقتی دانش و نفرات این رشته در تبریز وجود دارد، شاهد افتتاح مجموعه ورزشی اسکی روی یخ در تبریز باشیم.

ارسلان منفرد در مورد مجموعه ورزشی سایمان تصریح کرد: مکان این باشگاه از سوی بخش خصوصی که توسط من و دوشریک تاسیس شده است، ۵۰۰۰ متر به سرانه ورزش استان افزوده و زمین این مجموعه را هم شهرداری در اختیار ما قرار داده است. ساخت این مجموعه سال ۹۱ با سرمایه‌گذاری ۶ میلیارد تومان آغاز و در سال ۹۳ افتتاح شد که ابتدا قرار بود کار را با ۲ میلیارد تومان افتتاح شود اما سرعت تورم بیشتر از سرمایه‌گذاری بود.

این مربی هاکی در پایان گفت: اگر مسئولان شهری و شهرداری حمایت کنند، می‌توانیم زمین هاکی روی یخ را نیز در تبریز افتتاح کنیم، در غیر این صورت حاضریم بعد از پایان مدت دوره مشارکت ۱۵ ساله، مجموعه را به شهرداری تحویل دهیم.

انتهای پیام/